یزدفردا: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری مانور تیم بهداشت و درمان اضطراری و اعزام تیم bhcu جمعیت هلال احمر در روستای خوانسار خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمدعلی مردانی اظهار داشت: تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمراستان به مناسبت هفته هلال احمر و یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر به شهرستان خاتم اعزام و نسبت به ارائه خدمات پزشکی، مامایی و روانشناختی اهالی روستای خوانسار و اطراف آن اقدام خواهد کرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه هدف از برگزاری مانور بهداشت و درمان اضطراری، سنجش میزان آمادگی نیرو‌های امداد و نجات در شرایط بحرانی و تقویت و توسعه آموزش‌های این تیم‌ها می‌باشد، گفت:این تیم شامل پزشک، ماما، کارشناس بهداشت روان، کارشناس بهداشت محیط، پرستار و تکنسین دارویی، مشاور تغذیه و روانشناس و تیم سحر جوانان هلال احمر به مدت ۲ روز در این روستا خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

مردانی بیان داشت: تیم‌های سحر معاونت امور جوانان هلال‌احمر نیز برای کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا وارد صحنه حوادث می‌شوند و این حضور و اقدام به منظور انجام حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی برای افراد آسیب دیده ناشی از حوادث به ویژه کودکان، سالمندان و بانوان است که در این مانور نیز تیم سحر هلال احمر استان نیز با تمام اعضا شرکت و برنامه‌های مختلفی در این خصوص را خواهند داشت.

معاون بهداست، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد، خاطر نشان کرد: اهالی منطقه می‌توانند در روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه به محل برپایی سامانه در روستای خوانسار مراجعه کنند و همچنین در روز ۲۱ اردیبهشت تیم سیار به روستای ولیعصر جهت ارائه خدمات فوق اعزام و خدمات نیز در آن روستا نیز صورت می‌پذیرد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا