یزدفردا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد: ۲۳۹ واحد مسکونی در یزد نیاز به احداث داشته و هزار و ۹۷۰ واحد هم باید تعمیر شوند.

به گزارش یزدفردا: محمدعلی ملک زاده گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در سامانه اعلام خسارت سیل ثبت نام کردند که ۲ هزار و ۲۰۰ واحد توسط ارزیاب اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارزیابی شده است.

وی افزود: ۲۳۹ واحد بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به احداث دارند. هزار و ۹۷۰ واحد هم در حوزه تعمیر سطح یک تا سه ارزیابی شده و وسایل زندگی قریب به ۸۰۰ واحد هم آسیب دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به جمع بندی تسهیلات از سوی استان و ارسال آن به وزارت کشور تصریح کرد: امیدواریم پیش نویس تهیه شده در جلسه هیئت دولت که فردا برگزار می‌شود، به تایید برسد.

وی ادامه داد: سپس به تناسب واحد‌های ارزیابی شده از آنان دعوت می‌شود تا تکمیل پرونده در بنیاد مسکن صورت گرفته و فرآیند تسهیلات جبرانی و بلاعوض به آنان اختصاص یابد.

ملک زاده اظهار داشت: افرادی که خانه‌های آنان نیاز به تعمیر دارد و ارزیابی هم انجام شده است، می‌توانند کار تعمیر را آغاز کنند و سپس تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی گفت: کسانی که هم اکنون در مدارس اسکان یافته اند پس از تکمیل پرونده اعتباری به صورت قرض الحسنه در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا واحدی را رهن کرده و سر و سامان بیابند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا