زنگ «مهر و مقاومت» همزمان با آغازسال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس و با حضور امام جمعه ، فرماندار، مدیرآموزش وپرورش وجمعی از مسئولان ادارات درمدارس شهرستان وبه صورت نمادین در دبیرستان امینی بهاباد نواخته شد وچهارهزاردانش آموز بهابادی راهی کلاسهای درس شدند .

مدیر آموزش وپرورش بهاباد دراین مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس که با آغاز سال تحصیلی جدید مزین شده است سال تحصیلی جدید را به تمامی دانش آموزان شهرستان تبریک گفت وافزود: امروز لازمه مملکت تحصیل و تهذیب خوب دانش آموزان است تا آینده روشنی برای کشور رقم بزنند.

حسن رزاقی بهابادی مدرسه و دفاع مقدس را مرکزی برای تربیت و انسان سازی توصیف و خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس بسیاری از جوانان و پدران برای امنیت کشور و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی با دشمن مبارزه کردند و به شهادت رسیدند.

وی از علم به عنوان سلطان و قدرت یک کشور و ملت یاد کرد و ادامه داد: دانشمندان و نخبگان علمی باید مسیر تحولات کشورمان را به سمتی سوق دهند تا در برابر پیشرفت‌های علمی روزافزون جهان از قافله عقب نمانیم و قطعاً در سایه تلاش و مجاهدت علمی سعه وجودی خودمان را نیز حفظ کنیم.

مدیر آموزش وپرورش بهاباد همچنین تاکید کرد امسال در 54 مدرسه شهرستان 25 مدرسه درمرکز شهر و29 مدرسه درسطح روستاها ودهستانها وبخش آسفیچ پذیرای دانش آموزان میباشد .

درادامه این مراسم امام جمعه بهاباد درسخنانی باتبریک آغازسال تحصیلی وهفته دفاع مقدس وگرامی داشت یاد وخاطره شهداوامام شهیدان برخواند ن علم وآگاهی دانش آموزان تاکید کرد وافزود : دانش آۀموزان قدر لحظه‌های حضور در مدرسه را بدانند و از فرصت یادگیری و آموزش با همراهی معلمان و مربیان خود غفلت نکنند چرا که آموزش و پرورش می‌تواند آینده این کشور و ملت را به شایستگی بیمه کند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی ضرورت حفظ استقلال آموزش و پرورش را با تولیت انسان‌های شایسته در عرصه تعلیم و تربیت یادآور شد و اظهار کرد: تاکید مکرر بنده بر استقلال مجموعه آموزش و پرورش و حضور افراد شایسته در این مجموعه است تا به دور از بازی‌های سیاسی آموزش و پرورش بتواند به وظیفه خطیر خود در تربیت نسل نخبه و شایسته به شایستگی عمل کند.

امام جمعه بهاباد به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اشاره کردوافزود: سند تحول آموزش و پرورش و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده در حقیقت چراغ راه برای پیشرفت مجموعه آموزش و پرورش است که قطعاً با عزت و اقتدار می‌توان این کشور را در برابر سلطه ‌طلبی بیگانگان حفظ کرد.

انتهای پیام/

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا