به گزارش یزدفردا: فدراسیون فوتبال در زمان سرپرستی میرشاد ماجدی، اردوی اتریش را با عقد قراردادی با شرکت هماهنگ کننده این اردو، قطعی کرد. برگزاری بازی تدارکاتی با اروگوئه و سنگال هم در این اردو در همین قرارداد آمده بود که بنا به نظر بازیکنان تیم ملی، کادرفنی و کارشناسان فوتبال، اردوی خوبی در مسیر آماده‌سازی تیم ملی به حساب می‌آمد. هرچند اروگوئه و سنگال از نظر فنی هیچ شباهتی به رقبای ایران در جام جهانی ندارند، اما بازی با دو حریف قدر مثل اروگوئه و سنگال در این برهه زمانی، برای تیم ملی مفید بود.

فارغ از همه این موارد فنی، اما هیچ‌کس درباره جزئیات قراردادی که فدراسیون فوتبال برای این اردو منعقد کرده، صحبتی نمی‌کند. قراردادی که بیش از یک میلیون دلار برای فدراسیون فوتبال ایران آب خورد!

برای اینکه بدانید این مبلغ چقدر از هزینه عرف این اردو بیشتر است، به خبری نگاه می‌کنیم که یکی از روزنامه‌های کشور سنگال درباره هزینه اردوی اتریش برای تیم ملی این کشور نوشت. سنگال که در این اردو با دو تیم ایران و بولیوی بازی کرد، به ادعای این روزنامه مبلغی حدود ۳۰۰ میلیون فرانک آفریقا معادل ۵۰۰ هزار یورو برای این دو بازی پرداخت کرده است که شامل دستمزد و هزینه اقامت بازیکنان و ترتیب دادن این دو دیدار شده است.

البته که فدراسیون فوتبال ایران هم بنا به قراردادی که منعقد شده است برای برگزاری این اردو ۴۰۰ هزار دلار پرداخت کرده است، اما ضرر اساسی را بابت مبلغی متحمل شده که قرار بود بابت تبلیغات دور زمین و بلیت‌فروشی این دو بازی از شرکت تحت قرارداد دریافت کند.

بر اساس قرارداد منعقد شده این شرکت باید بابت درآمد تبلیغات محیطی و بلیت‌فروشی این دو بازی، مبلغ ۸۰۰ هزار دلار به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌کرد، اما با این بهانه که بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شده و بلیت‌فروشی انجام نشده، از این مبلغ تنها ۱۵۰ هزار دلار به ایران پرداخته است. این در حالی است که طبق آنچه در خبر‌ها اعلام شده بود، بدون تماشاگر برگزار شدن دو بازی ایران در اتریش با تصمیم میزبان بوده است و فدراسیون فوتبال ایران نباید هزینه‌اش را بپردازد.

این شرکت بعد از پرداخت ۱۵۰ هزار دلار، گفته مابقی مبلغ ۸۰۰ هزار دلار را به ایران نمی‌پردازد و با این حساب ۶۵۰ هزار دلار به ضرر فدراسیون فوتبال شد که با حساب ۴۰۰ هزار دلاری که برای برگزاری اردو در اتریش پرداخته بود، می‌توان هزینه این اردو برای فدراسیون فوتبال را یک میلیون و ۵۰ هزار دلار تخمین زد.

درباره حق پخش تلویزیونی دو مسابقه اروگوئه و سنگال هم اطلاعاتی منتشر نشده است و معلوم نیست آیا شرکت فوق برای پخش این مسابقات مبلغی دریافت کرده یا رایگان بوده و اگر مبلغی دریافت شده، آیا حق فدراسیون فوتبال ایران پرداخت شده است؟

فدراسیون فوتبال، اما همین که کی‌روش دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال را نباخته، این اردو را اردوی موفقی ارزیابی می‌کند و درباره هزینه‌ای که شده و حق ۶۵۰ هزار دلاری که به ما پرداخت نشده است، توضیحی ارائه نمی‌دهد. بخصوص که ممانعت این شرکت از پرداخت ۶۵۰ هزار دلار باقی مانده، بیشتر به خاطر قراردادی است که آن‌طور که باید محکم بسته نشده بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا