یزدفردا: فاطمی با اشاره به برنامه های پیرامون گردشگری در یزد گفت: گردشگری مذهبی و معنوی یکی از رویکردهای مهم گردشگری در یزد است.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی در هفتمین شورای توسعه گردشگری با بیان اینکه یکی از فرصت‌ها و مزیت‌های استان یزد موضوع گردشگری است، اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های مهم گردشگری نیز، گردشگری مذهبی و معنوی است که چهارمین همایش ملی آن امسال به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان یزد در زمینه گردشگری مذهبی و معنوی و عملکرد خوب این شاخه از گردشگری این همایش را با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی، شهرداری، میراث فرهنگی و نماینده بخش خصوصی و دبیرخانه این همایش در استان یزد برگزار خواهیم کرد.

استاندار یزد به ظرفیت‌های بالای اتاق بازرگانی در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: کارت بازرگانی بخشی از واحد‌های تولیدی که در اتاق بازرگانی پایتخت عضویت دارند و منافع آن به استان نمی‌رسد، را باید با انتقال به استان، از ظرفیتی که ایجاد می‌شود در برگزاری نمایشگاه‌ها و پروژه‌های حوزه گردشگری و سایر موارد مرتبط بخش خصوصی با هماهنگی اتاق بازرگانی اقدام  شود.

فاطمی به مساله مهم تولید محتوای مورد نیاز در حوزه گردشگری و معرفی استان یزد در سطح ملی و بین المللی اشاره و تصریح کرد: ظرفیتی در قانون بودجه وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کند و این‌ها به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محاسبه شود.

وی همچنین به تشکیل شورای توسعه گردشگری به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها خبرداد و گفت: مساله گردشگری را با ملاحظات فرهنگی استان به جد دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در این حوزه ارزش‌های فرهنگی، اقتصادی و بین المللی را برای استان به وجود آورده و حفط کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا