یزدفردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به طراحی جشنواره «دست‌های برافراشته» گفت: با حمایت وزارت فرهنگ، آمادگی برگزاری جشنواره‌ تولیدات چندرسانه‌ای با موضوع صحیفه سجادیه را داریم.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی و احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، ۱۲ مهرماه با اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

جوکار در این دیدار با اشاره به معرفی یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه گفت: صحیفه گرانقدر سجادیه همچنان در بین مردم غریب است و باید با حمایت‌های وزارت فرهنگ، تولیدات چندرسانه‌ای در این زمینه تولید و عرضه شود.

رئیس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس همچنین خواستار برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استانی بعد از وقفه کرونایی شد.

رسیدگی به زیرساخت‌ها و سالن‌های استان، افزایش اعتبارات فرهنگی یزد و تلاش برای بزرگداشت مفاخر فرهنگی و ادبی یزد از دیگر مواردی بود که نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این نشست مطرح کرد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز به طراحی جشنواره دست‌های برافراشته اشاره کرد و گفت: با حمایت وزارت فرهنگ، آمادگی برگزاری جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای با موضوع صحیفه سجادیه را داریم.

عابدی درخصوص اعتبارات فرهنگی نیز گفت: سال گذشته سهم استان یزد از اعتبارات ملی سهم اندکی بوده و برای برنامه‌ریزی و تولید محتوای فرهنگی، هنری و دینی نیازمند حمایت‌های مالی بیشتری از سوی وزارتخانه هستیم.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن دستور پیگیری مطالبات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، برای حمایت‌های ویژه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان یزد  قول مساعد داد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا