یزدفردا: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از راه اندازی سامانه استانی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد.

به گزارش یزدفردامحمدرضا پاکدل با اشاره به اتصال شهرداری یزد به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، از استان یزد به عنوان یکی از ۴ استان دارای سامانه استانی در پنجره واحد نام برد.

وی گفت: شهروندان با مراجعه به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به نشانی my.gov.ir می‌توانند از خدمات الکترونیک ارائه شده توسط دستگاه‌های مختلف استفاده کنند.

پاکدل با اشاره به تعریف دولت هوشمند و لزوم ارائه تسهیل ارائه خدمات بدون مراجعه حضوری و به صورت برخط به متقاضیان در دولت هوشمند از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ۸ ماه زودتر از مهلت قانونی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان ضمن اشاره به پیاده سازی دولت هوشمند به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به منظور ایجاد یک راه امن برای دسترسی برخط به خدمات دولتی از طریق یک درگاه واحد، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند زودتر از موعد قانونی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی نیز ضمن راه اندازی درگاه واحد خدمات خود باید به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

پاکدل با اشاره به تدابیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای توسعه دولت هوشمند گفت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی باید یک سوم از خدمات پرکاربرد خود را در پنجره ملی ارائه دهند.

وی از اهمیت ارائه خدمات در درگاه واحد یاد کرد و خاطرنشان ساخت: این درگاه پلتفرم ملی یکپارچه ارائه خدمات دولتی و عمومی به مردم بوده و هدف آن ایجاد سهولت در ارائه این خدمات به شهروندان کشور است؛ به طوری که تنها با یک بار احرازهویت می‌توان خدمات موردنظر را دریافت کرد و یا به سامانه‌های متفاوت ارائه دهنده خدمات وارد شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا