یزدفردا: روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشست شورای اداری گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان با برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، در راستای توسعه بیش از پیش شهرستان و همچنین منتفع شدن مردم از این برنامه‌ها تلاش کنند.

به گزارش یزدفردا: روح‌الله ردائی در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر با اشاره به دست‌هایی که به دنبال ساختارشکنی فرهنگی در کشور است، اظهار داشت: عده ای با شعار زیبای آزادی، در صدد ساختارشکنی هستند و هرروز با پیگیری پروژه‌ای برای تحقق اهداف دشمنان نظام و انقلاب و اسلام تلاش کردند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: این اغتشاش با اغتشاشات گذشته تفاوت‌هایی داشت؛ به نحوی که در گذشته اتفاقات داخلی رخ می‌داد و دشمنان موج‌سواری می‌کردند اما در جریانات اخیر، تمام برنامه‌ها در خارج از کشور برنامه‌ریزی شده بود و پس از وقوع، موج سواری‌ها آغاز شد.

ردائی با تشریح جزئیاتی از وقایع اخیر، تصریح کرد: دشمنان استارت سوریه‌سازی ایران را از زاهدان زدند اما با فداکاری‌های نیروی انتظامی این قائله پایان یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح‌های مورد نیاز شهرستان اشکذر را پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: انتظار می‌رود که ظرف 15 روز آینده، دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌های مورد نیاز این شهرستان را در قالب طرح‌های ملی به فرمانداری ارائه کنند.

فرماندار اشکذر همچنین تأکید کرد: دغدغه دستگاه‌ها فقط طرح‌های عمرانی نباشد و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشید.

وی همچنین بر لزوم تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و گفت: مردم همه مشکلات را می‌توانند تحمل کنند اما برخورد نامناسب و معطلی در ادارات را نمی‌توانند تحمل کنند و رفتارهای نادرست با ارباب رجوع، فضای یأس و نا امیدی در جامعه ایجاد می‌کند.

ردائی اظهار داشت: نوجوانان نیز درخواست‌هایی از ادارات دارند و لازم است کارکنان ادارات، درخواست نوجوانان را نیز به رسمیت بشناسند و آنها را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای خود تدوین کنند، افزود: تلاش کنید با همکاری دستگاه‌ها این برنامه‌ها را اجرا کنید تا ضمن اینکه مردم از آن منتفع می‌شوند، مقدمات پیشرفت شهرستان اشکذر نیز فراهم شود.

الگوهای سازنده و مؤثر به نسل جوان معرفی شود

حجت الاسلام سبحانیان، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امنیت مهمترین نیاز جوامع بشری است، اظهار داشت: بر اساس روایات در آخرالزمان فتنه‌های بسیاری است اما باید با بصیرت از این فتنه‌ها عبور کرد.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال بلوا سالاری هستند، افزود: این فتنه‌ها به رغم تلخی‌ها و مرارت‌هایی که به دنبال داشت، برکاتی نیز به دنبال داشت که مهمترین آن شناخت کامل چهره منافقان است.

سبحانیان ادامه داد: باید از این حوادث درس بگیریم و کوتاهی‌های خود را مرور کنیم، ما درست روایتگری نکردیم و در مواردی حتی الگوهای سازنده‌ای به نسل جوان معرفی نکردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با این اغتشاشات نمی‌توان یک نظام آن هم نظام جمهوری اسلامی را از بین برد، کسانی که اغتشاش می‌کنند نمی‌دانند که سال 57 مردم آن زمان با چه آرمانها و با چه اهداف مقدسی انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه ما دست خدا و پشتیبانی امام زمان(عج) را به وضوح می‌بینیم، عنوان کرد: خون صدها هزار شهید و جانباز پشتیبان و ضمانت این انقلاب است و دشمن بداند که با این دسیسه چینی‌ها راه به جایی نمی‌برد.

گفتنی است؛ در این جلسه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر نیز به عنوان نماینده شورای تأمین شهرستان به بیان مطالبی درخصوص نظم و امنیت جامعه و اغتشاشات اخیر کشور پرداخت؛ همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان،گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان و آماری از بیماری‌های اپیدمی در این شهرستان را ارائه داد.

گزارش‌های رئیس جمعیت هلال احمر درخصوص پدافند غیرعامل و رئیس ورزش و جوانان شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های شورای اداری شهرستان اشکذر بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا