فرماندار شهرستان تفت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سیلاب مردادماه در شهرستان تفت را تشریح و خواستار پیگیری مدیران عضو این ستاد در راستای جذب اعتبار مصوبات در راستای بازسازی مناطق سیل‌زده شد.

"محمد دهشیری" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جریان سیل مردادماه در شهرستان تفت گفت: اقدامات صورت گرفته در جریان این سیلاب به سه قسمت قبل از بارش باران، در حین بارش باران و جاری شدن سیلاب و پس‌ازآن تقسیم‌بندی کرد.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: قبل از بارش باران و با توجه به‌پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی؛ جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران برگزار و با تمام امکانات شهرستان پاک‌سازی رودخانه‌های فصلی، مسیل‌ها و پل‌ها در دستور کار قرار گرفت و برای آمادگی بیشتر مانور نیز با حضور تمامی دستگاه‌های عضو برگزار شد.

دهشیری تصریح نمود: در حین جاری شدن سیلاب نیز تمامی مجموعه عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان در آماده‌باش کامل بوده و در اسرع وقت در مناطق سیل‌زده حاضر وامداد رسانی و خدمات‌دهی به روستاها و مناطق سیل‌زده را در دستور کار قراردادند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم در فاصله کوتاه از جاری شدن سیلاب در مناطق شهرستان مدیران استانی ازجمله نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، استاندار محترم یزد، نماینده محترم مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، معاونین محترم استاندار و مدیران استانی در مناطق سیل‌زده شهرستان حضور یافتند و برنامه‌ریزی برای امدادرسانی و خدمات‌دهی به مناطق سیل‌زده در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شهرستان تفت به برگزاری جلسه به ریاست استاندار یزد در استانداری و با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و مدیران استانی اشاره و افزود: در این جلسه مصوبات متعددی در راستای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیلاب در شهرستان تفت اتخاذ شد.

"محمد دهشیری" خاطرنشان کرد: آنچه باعث کندی درروند بازسازی مناطق سیلاب در شهرستان تفت شده است روند اداری تخصیص منابع اعتباری برای اجرای مصوبات است؛ هرچند که در اعتبار تخصیص داده‌شده توسط دولت به استان یزد برای جبران خسارت سیلاب مردادماه ؛شهرستان تفت رتبه اول جذب اعتبار را داشته است.

دهشیری به جلسه چند روز گذشته با معاون استاندار و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اشاره و عنوان نمود: در این جلسه اقدامات لازم برای امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین فرمانداری تفت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و خیران حوزه مسکن‌ انجام تا شاهد شروع عملیات ساخت تعدادی مسکن در مناطق دهستان زردین و نصرآباد برای خسارت دیدگان باشیم.

این مقام مسئول به خسارت سیلاب به راه‌ها و پل‌های شهرستان نیز اشاره و گفت: برای بهسازی جاده‌ها و پل‌های شهرستان اعتباری بالغ‌بر 700 میلیارد ریال مصوب شده است و طراحی پل‌های آسیب‌دیده نیز صورت گرفته و پیگیری‌ها برای جذب اعتبار و شروع عملیات عمرانی آن توسط مسئولان استانی و شهرستانی ادامه دارد.

دهشیری به اقدامات صورت گرفته برای بهسازی قنوات آسیب‌دیده در جریان سیلاب اشاره و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در مسیر بازسازی مناطق آسیب‌دیده؛ مرمت قنوات به‌عنوان شاهرگ حیاتی مناطق شهری و روستایی شهرستان بود و در اسرع وقت این بازسازی شروع و همچنان ادامه دارد.

فرماندار تفت از افزایش پرداختی مالیات ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان به‌عنوان یکی از مصوبات جلسه بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از سیلاب اشاره و افزود: شاهد افزایش پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان در راستای بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستیم که این موضوع همچنان ادامه خواهد داشت.

پیگیری برای جبران خسارت وارده به وسایل نقلیه و باغات و مزارع کشاورزی همچنان ادامه دارد و امیدواریم در این دو مورد نیز اعتبار تخصیص داده شود.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا