یزدفردا: کارشناسان با اشاره به اینکه در روزهای سرد زمستان تعداد بیشتری از مردم برای گرم کردن خود از کیسه‌ آب‌گرم یا پتوهای برقی استفاده می‌کنند، هشدار می‌دهند که قبل از استفاده از این لوازم، حتما کنترل‌های ایمنی را انجام دهید تا از صدمات احتمالی جلوگیری کنید.

به گزارش یزدفردا: در حالیکه مردم در بریتانیا خود را برای وزش بادهای تند، بارندگی شدید و دمای یخبندان آماده می‌کنند، کارشناسان نسبت به روش‌های صحیح و ایمنی استفاده از لوازم گرم‌کننده‌ای همچون کیسه آب گرم یا پتوهای برقی هشدار می دهند و تاکید دارند که اگر این لوازم، سالم و باکیفیت نباشند می‌توانند مصرف کننده را در معرض آسیب و خطر سوختگی قرار دهند.

آلیس بیر، کارشناس برنامه "This Morning" درباره مصدومی می‌گوید که پس از ترکیدن لاستیک رویه کیسه آب‌گرمی که در دست داشته با سوختگی درجه ۳ در ناحیه شکم و پاها در بیمارستان بستری شد.

به گفته بیر، هفته‌ای یک نفر در اثر سوختگی با کیسه آب‌گرم به بیمارستان‌های انگلیس مراجعه می‌کند. همچنین نیمی از جراحات کیسه آب‌گرم به پیوند پوست نیاز دارند و باید جراحی شوند. بنابراین موضوع واقعا جدی است.

او می‌گوید: کیسه آب‌گرم باید تاریخ تولید داشته باشد و باید روکش کرکی آن را دربیاورید تا تاریخ تولیدش را پیدا کنید. هرچند ممکن است خواندن آن تاحدودی گیج کننده و مشکل باشد. همچنین اگر چیزی رویش چاپ نشده، نشان می‌دهد که احتمالا جنس متفرقه خریداری کرده‌اید یا اینکه خیلی قدیمی است.

به گزارش ایندیپندنت، بیر گفت: کیسه‌های آب‌گرم جدید باید بوی لاستیک بدهند که نشان‌دهنده استحکام آن‌ها است. اگر بوی لاستیک ندهد یعنی مقدار بیشتری مواد افزودنی به لاستیک اضافه کرده‌اند که ممکن است بر دوام آن تاثیر منفی بگذارد.

او همچنین به بینندگان توصیه می‌کند که کیسه‌های آب‌گرم را بدون روکش آن پر کنند.

وی همچنین در مورد استفاده از پتوهای برقی هشدار داد: پتوهای برقی این توانایی را دارند که تختخواب شما را در ازای هزینه کمی، گرم کنند اما این‌ها همه از سیم‌های برق تشکیل شده‌اند و شما باید این مطلب را جدی بگیرید.

بیر توصیه کرد: پتوی برقی دست‌دوم نخرید، از سالم بودن آن مطمئن شوید، اتصالات آن را بررسی کنید، آن را باز کنید و مطمئن شوید که صاف است اما حتما مراقب آن‌ها باشید و با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات ضروری از این وسیله استفاده کنید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا