یزدفردا: نماینده یزد و اشکذر در مجلس: باید از ابزار‌های مختلف از جمله دیپلماسی سیاسی، پارلمانی و عمومی برای محکومیت جنایتکاران ترور سردار سلیمانی استفاده کرد.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار با تاکید بر اینکه در موضوع ترور سردار سلیمانی پیگیری‌های حقوقی جای خود را دارد و مبنای حرکت است، گفت: همچنین برای محکوم کردن قاتلان سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی، اقدامات حقوقی و قضایی لازم است و باید تا محکومیت جنایت کاران باید دنبال شود. نباید فراموش کرد که لازم است فعالیت‌های دیگری انجام داد تا افکار عمومی دنیا همراه شود.

وی ادامه داد: دولتمردان و نمایندگان پارلمان کشور‌های دیگر نیز بخشی از افکار عمومی جهان هستند که با دیپلماسی سیاسی و پارلمانی می‌توان آن‌ها را همراه کرد تا جنایتکاران به سزای اعمالشان برسد.

نماینده یزد و اشکذر اظهار داشت: باید در حوزه رسانه‌ها و دیپلماسی عمومی فعالیت‌های جدی تری داشته باشیم. رسانه با انتشار اطلاعات و واقعیت‌ها درخصوص ترور شهید سلیمانی می‌تواند افکار دنیا را نسبت به این اقدام شنیع و جنایتکارانه آمریکا آگاه کند.

جوکار تاکید کرد: با هم افزایی تمام اقدامات می‌توان دادخواهی را بهتر دنبال کرد، ۳ سال از این جنایت گذشته، اما نتوانسته ایم مسئله را در مجامع بین المللی به جایی برسانیم. البته آمریکایی‌ها در مجامع بین المللی نفوذ داشته و با سیاسی کاری اجازه تحقق حق را نمی‌دهند و مباحث بر اساس قدرت پیش می‌رود.

وی ادامه داد: باید از ابزار‌هایی که در اختیار داریم بستری فراهم کرد تا بتوان فعالیت‌های حقوقی در مجامع بین المللی و محافل دعاوی سایر کشور‌ها را در زمان کوتاه به نتیجه مطلوب رساند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا