یزدفردا: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از ارجاع دعاوی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان از طریق دفاتر خدمات قضایی به شعبه39 شورای حل اختلاف مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بنا به دستور دادگستری استان خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد؛ مهندس «مجتبی فرهمند» با اشاره به اینکه خروجی تفاهمات حاصل شده با دادگستری کل استان منجر به راه اندازی شعبه39 شورای حل اختلاف مستقر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شده است، اظهارکرد: شورای حل اختلاف نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک شورای ویژه و تخصصی می تواند در حل اختلافات و تعارضات مرتبط با صنعت ساختمان اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه در این شعبه از تشریفات زمانبر دادرسی پرهیز خواهد شد، افزود: عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی از مزایای این نهاد سازشی در حل اختلاف و تعارضات عموم مردم با مهندسین یا مردم با یکدیگر در حوزه ساخت و ساز است.

مهندس فرهمند تاکید کرد: در این شعبه با استفاده از مبانی میانجیگری سعی در حل اختلافات طرفین شده و تلاش خواهد شد تا رضایت طرفین در دعوی مطرح شده، اخذ و قبل از آغاز فرآیند قضایی خاتمه یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه حل و فصل دعاوی صنعت ساختمان با استفاده از ظرفیت نهاد های سازشی اعم از نهاد داوری، میانجیگری و شورای حل اختلاف، می تواند کمک مطلوبی به دستگاه قضایی داشته باشد، عنوان کرد: اقدامات این شعبه می‌تواند مانع از ورود بسیاری از پرونده ها که در حوزه صنعت ساختمان تشکیل و امکان سازش در آن ها فراهم است، پیشگیری کند.

گفتنی است شعبه 39 حل اختلاف نظام مهندسی ویژه دعاوی مرتبط با این حوزه در تمامی روزهای هفته (ساعات کاری) به غیر از پنج شنبه های آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره و راهنمایی به عموم مردم است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا