یزدفردا: یک نماینده مجلس درمورد طرح اخیر پارلمان اروپا در مورد سپاه پاسداران گفت: درد آنها این است که امروز نظام جمهوری اسلامی در و نیروهای مسلح ما از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوج قدرت قرار دارند و این‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند برای همین هم دائم به دنبال تهدید هستند.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در پاسخ به این سوال که تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط پارلمان اروپا چه تبعاتی برای اروپا خواهد داشت، گفت: در وهله اول اگر بخواهیم این اقدام را با حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل تطبیق دهیم، اختلاف بَین و روشن دارد.

بخش هایی از گفت و گوی جوکار را در این رابطه می خوانید:

  • اینکه در دنیا باب شود سازمانی از نیروهای مسلح کشورها را در جرگه تروریست‌ها قرار دهند، بدعتی بسیار خطرناک است که دامنه آن خود کشورهای اتحادیه اروپا را هم در خواهد گرفت؛ آن هم به خاطر جنایت‌های جنگی که این‌ها در عراق و افغانستان انجام دادند و حمایت‌هایی که از ترویست‌ها داشتند از تسلیح آنها و کمک‌هایی که کردند و در کشورهای آفریقایی چقدر از ملت‌ها را کشتند تا بر منافعی که داشتند تسلط پیدا کنند و از آنها به بهره‌برداری رسیدند.
  • اولین اقدامات تروریستی که می‌توانیم در نیروهای مسلح اروپایی‌ ببینیم مربوط به قرن ۱۸ و ۱۹ بوده  که از همان زمان این‌ها دنبال استعمار و استثمار بودند.
  • سپاه پاسداران نیروی نظامی مقتدر منطقه‌ای است که در صف اول مقابله با تروریست‌ها در منطقه بوده و ثباتی که در کشورهایی مانند سوریه و عراق برپا شده حاصل زحماتی بوده که این عزیزان کشیدند.
  • دردی که پارلمان اروپا و در راس آنها آمریکایی‌ها دارند، این است چرا سپاه به این اقتدار رسیده و توانسته پهپادهای پیشرفته و موشک‌های هوشمند نقطه‌زن بسازد.
  • درد آنها این است که امروز نظام جمهوری اسلامی در و نیروهای مسلح ما از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوج قدرت قرار دارند و این‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند برای همین هم دائم به دنبال تهدید هستند. در اغتشاشاتی که در چهار ماه گذشته در کشور اتفاق افتاد، کار اتحادیه اروپا حمایت از اغتشاشگران بود.
  • آن‌ها وقتی نتوانستند به جایی برسند، دست به این اقدام زدند تا جمهوری اسلامی را در انزوا قرار دهند. یکی از سیاست‌های راهبردی آمریکا که اتحادیه اروپا هم از آن تبعیت می‌کند این بود که جمهوری اسلامی ایران را در انزوا قرار دهند.
  • این مصوبه‌ اخیر پارلمان اروپا که که با اجماع نبوده و جنبه اجرایی ندارد، بیشتر یک عمل سیاسی در سطح دنیا بود برای آنکه موجبات رضایتمندی آمریکا فراهم شود و این اقدام با فشار آمریکا صورت گرفته است. این اقدام اصلا قابل قبول نیست و حتما باید یک اقدام متقابل از سوی دولت و مجلس انجام شود.
  • در دیپلماسی خارجی باید محکومیت این اقدام را در مجامع بین‌المللی دنبال کنیم. همچنین در داخل کشور هم باید اقدام متقابلی انجام شود تا ارتش این کشورها که اقدامات جنایتکارانه انجام دادند، مورد تحریم قرار گیرند و به عنوان یک سازمان نظامی تروریستی قلمداد شوند.
  • در این مقطع، موضع ما باید محکم، راسخ و روشن باشد. به طوری که اتحادیه اروپا چشم و گوش خود را باز کند که نمی‌تواند در مقابل ایران مقتدر دست به چنین کارهای احمقانه و دور از شأن دیپلماسی بزند.
  • مجلس قطعا در اولین جلسه علنی، این موضوع را پیگیری و دنبال خواهد کرد. مجلس باید در این رابطه قانونی با فوریت بالا داشته باشد تا اتحادیه اروپا فکر نکند که نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدام بی‌شرمانه آنها کوتاه خواهد آمد.
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا