کمیته «عکاسان خبری» یزد به عنوان «اولین کمیته تخصصی خبری خانه مطبوعات استان» در نشستی با حضور چند تن از عکاسان خبری یزد و مدیرخانه مطبوعات، رسما کار خود را با ریاست «مجید دهقانی زاده» آغاز کرد.

از مهمترین اهداف شکل گیری این کمیته می توان به ساماندهی فعالان عکاسی خبری در استان، فعالیت های حمایتی و صنفی از جمله نرخ گذاری، کیفیت بخشی به آثار و برگزاری دوره های آموزشی نام برد.
در اولین نشست این کمیته که با حضور امین سامعی، مدیر خانه مطبوعات استان و مجید دهقانی زاده، مسعود زارع و مجید جراحی _سه تن از عکاسان خبری اصلی استان_ برگزار شد، اهداف شکل گیری این کمیته شامل «ساماندهی فعالان عکاسی خبری در استان»، «فعالیت های حمایتی و صنفی از عکاسان خبری از جمله نرخ گذاری، کیفیت بخشی به آثار و برگزاری دوره های آموزشی» تشریح و برای اقدامات لازم جهت تحقق این اهداف برنامه ریزی شد. همچنین در مورد چگونگی فعالیت این کمیته و دیگر برنامه های این حوزه؛ بحث و تبادل نظر شد.
در انتهای این نشست مجید دهقانی زاده، به عنوان رئیس کمیته و مسعود میرجلیلی، مجید جراحی و مسعود زارع _به عنوان کسانی که شغل اصلی آنها "عکاسی خبری" است_ به عنوان عضو این کمیته معرفی شدند.
گفتنی است در آینده اعضای جدید که از فعالان حرفه ای عکاسی خبری در استان هستند نیز به این کمیته اضافه خواهند شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا