یزدفردا: به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد جشن روزه اولی‌های دارالعباده با عنوان «پیشونی فرشته‌ها» با حضور سیل عظیمی از خانواده‌ها و مسافران نوروزی در جوار گلزار شهدای گمنام در حسینیه تاریخی امیرچقماق یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد،فانوس مهربانی خدا بر آستان عرش آویزان شده و سفره ضیافت عشق گسترانده شده بود تا روزه اولی‌های دارالعباده یزد، طاعت و بندگی خود را جشن بگیرند.

دختر و پسرهای روزه اولی در شامگاه چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، آمده بودند تا دعوت عشق الهی را لبیک گویند.

این جشن با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نونهال یزدی آغاز شد و روزه اولی‌ها لذت هم نشینی با معبود خویش را با عمو فردی نژاد و آقاایوالله و اجراهای طنز ولی آموزنده مرتبط با آداب روزه داری جشن گرفتند.

در ادامه نیز با حضور ابوذر روحی و محسن عراقی سرود سلام فرمانده ۲ توسط روزه اولی‌ها با نظم قابل تحسین و روح‌بخشی اجرا شد.

اجرای گروه سرود عاشقان ولایت که در سال ۱۳۶۰ توسط معلم شهید انتظاری پایه‌گذاری شده است، از دیگر بخش های این برنامه بود.

همچنین در این مراسم جشن کمکهای مردمی برای تامین ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان تنها چند ماه برای سه کودک بیمار پروانه‌ای جمع آوری شد.

روزه‌اولی‌ها در این جشن که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد نشان دادند که تلاش خواهند کرد رهایی از زمین و آسمانی شدن را در این ماه بیاموزند و گمشده‌شان که همانا معبودشان است را در وجودشان بیابند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا