یزدفردا: جوکار با بیان اینکه با احداث چند سیل‌بند مشکل حل نمی‌شود، مسیر سیلاب را باز کنید، گفت: قوانین ساخت و ساز‌ها در استان یزد دقیق اجرا شود.

به گزارش یزدفردا: رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد ضمن تبریک سال جدید و ایام ماه مبارک رمضان، گفت: انشاالله امسال، سال پراز خیر و برکت و امید برای ملت شریف ایران اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه در بحث کشف حجاب در ایام نوروز شاهد اتفاقاتی هستیم که آزاردهنده است، اظهار داشت: بسیاری از مردم ولایتمدار و مومن دارالعباده یزد هم از وضعیت پیش آمده گلایه‌مند و ناراضی اندکه با یک برنامه ریزی حساب شده و دقیق می‌شد از این اتفاقات پیشگیری کرد.

جوکار با ابراز تاسف از روزه خواری توسط برخی در ملاعام، گفت: برخی از مغازه‌ها در ماه مبارک رمضان به صورت عادی وبدون پوشش در حال ارائه خدمات هستند، در صورتی که قبلا چنین چیزی را شاهد نبودیم و همین مسائل سبب گلایه مندی اقشار مختلف مردم دارالعباده یزد شده است. 

نماینده مردم با اشاره به دو سیل سال گذشته شهر یزد، خاطرنشان کرد: دو سیل سال گذشته یزد کمرشکن بود و هزینه‌های بسیاری برای شهر یزد به وجود آورد. باید به این توجه کنیم که با چند سیل‌بند مسئله حل نمی‌شود و اگر با بارندگی مواجه شویم بازهم به مشکل خواهیم خورد پس یک کار اساسی و ماندگار، آزادسازی مسیر سیل و رودخانه داخل شهر یزد است.

جوکار ادامه داد: تجربه سیل به ما نشان داد که یزد امکاناتی در مقابله با آن ندارد و مجبور به دریافت تجهیزات و امکانات از استان‌های همجوار شدیم، هر چند با تلاش شورا و شهرداری برخی از اقلام خریداری شدند، ولی باید تجهیزات را کامل کنیم.

وی در خصوص قانون درآمد‌های پایدار شهرداری و دهیاری ها، گفت: برای حفظ و مدیریت شهر چاره‌ای جز درآمد نیست و نبود این درآمد کار را برای مدیریت شهری دچار مشکل می‌کند، اگر این درآمد پایدار باشد درست است، ولی رفتن به سمت جریمه و تغییر کاربری‌های نه تنها مسئله را مرتفع نمی‌کند بلکه پایدار نیز نخواهد بود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس تاکید کرد: موضوع شهر و شهرسازی شوخی بردار نیست و قانونی که برای ساخت و ساز‌ها تدوین شده باید رعایت شود و احکام را دقیق اجرا کنید تا شاهد ساخت و ساز‌های اصولی باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا