استانداریزد با اشاره به اینکه شهرستان بهاباد حقیقتا یک شهرستان پراز مزیت ها اما کمتر برخورداراست گفت : رویکرد سال جدید، حل مسایل شهرستان های کمتر برخوردار میباشد.

مهران فاطمی پنج شنبه شب در دیدار با جمعی ازفرهیختگان و اقشار مختلف مردم شهرستان بهاباد درسخنانی ضمن تبریک عید نوروز وسال جدید وتقارن این عید با بهار قرآن ماه مبارک رمضان ، اظهارداشت: برخی از شهرستان‌ها سال‌ها مورد بی‌توجهی بوده‌اند و لذا احساس می‌کنند به آن‌ها ظلم شده است. طبق دستور ریاست محترم جمهوری، حمایت از مناطق کمتر برخوردار مورد تاکید همه مسوولان در دولت سیزدهم بوده و خواهد بود.

وی بیان داشت : آیت الله رییسی همواره بر حضور مسوولان در مناطق کمتر برخوردار تاکید دارند و انشالله حضور مدیران استان را در این مناطق تقویت خواهیم نمود.

استانداریزد ادامه داد: در همه مناطق استان حضور یافتیم و مناطق کمتر برخودار در اولویت این سفرها بود و امسال نیز در سفرهای دور دوم و برای فرصت بیشتر جهت گفت و گو با مردم، انشاالله سفر دو روزه انجام می شود تا فرصت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم بخشی از این نابرابری ها را برطرف کنیم.

استاندار یزد گفت: عوارض معادن چندین سال مانده بود و هیچگونه پیگیری صورت نگرفته بود و به فضل خداوند پیگیری شد و هر چند عدد و رقم زیادی نشد اما برای شهرستان هایی مثل بهاباد در اعتبارات استانی نیز کمک هایی صورت گرفت و انشالله سعی می شود که در رویکرد سال جدید، حل مسایل شهرستان های کمتربرخوردار در اولویت باشد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما همه مسلمان هستیم و دو شهرستان بافق و بهاباد مثل شیر و شکر در هم آمیخته اند و خوراک سنگ آهن مرکزی باید داده شود که هر دو شهرستان نیز منتفع می شوند و نباید درگیر حاشیه شده و از اصل بزرگ تر که باعث مانا شدن شهرستان است، غافل شویم.

استاندار یزد ادامه داد: مبنای ما قانون و کار کارشناسی است و ذره ای هم از آن عبور نخواهیم کرد و در رابطه با معدن همیجان نیز هیچ اقدامی که خلاف رضایت مردم باشد انجام نمی دهیم.

وی افزود: از مجاری قانونی نیز دنبال می کنیم که در توسعه صنعتی و معدنی باید مردم سهامدار باشند و سهیم گردند. زمینه قانونی نیز برای واگذاری به مردم وجود دارد و مسوولیت های اجتماعی و پرداخت حقوق معادن را نیز دنبال خواهیم کرد.

فاطمی در پاسخ به سئوال دیگری نیز گفت: هیچکس با جاده بافق و بهاباد مخالف نیست و منطق قانونی دارد. ما هم مسیر کارشناسی را دنبال خواهیم کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن این خواسته به حق را اجرایی کنیم.

وی افزود: ظلمی که به برخی شهرستان های کمتر برخوردار شده این است که در حوزه آموزش و پرورش و سلامت بسیار ضعیف هستند و فاقد امکانات لازم و دو دلیل اصلی مهاجرت نیز همین است و هنگامیکه این دو مورد تامین باشد بسیاری از افراد در منطقه خود خواهند ماند و حتما این دو مسیله و درخواست شما را دنبال خواهیم کرد.

استاندار یزد گفت: بنده خودم هم متعلق به روستایی هستم که ۱۴۰ کیلومتر ار مرکز استان فاصله دارد و سختی زیادی برای تحصیل متحمل شدم و برای مقاطع بالاتر مجبور شدم به شهرستان مجاور بروم و با عمق وجود ، مشکلات شما را درک می‌کنم.

استاندار یزد در مورد چاه‌های کشاورزی و قطعی برخی از ایام سال که مورد گلایه نماینده کشاورزان بهاباد بود نیز گفت: این مسیله دغدغه همه کشاورزان است و نیاز به اصلاح دارد و با پیگیری معاون عمرانی استانداری جلسه ای برگزار و بازنگری در این رابطه باید اتفاق بیفتد.

فاطمی افزود: افتخار هر منطقه علما و بزرگان آن منطقه هستند و این افراد در حوزه علمیه و دانشگاه و مدرسه تربیت شده اند و لذا حتما از محل اعتبارات استانی و همچنین مسئولیت های اجتماعی به مسائل اجتماعی و فرهنگی و بویژه آموزش و پرورش بهاباد کمک خواهد شد.

فرمانداربهاباد هم درسخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز و عرض خیر مقدم به استاندار محتر وهیات همراه که به شهرستان بهاباد سفر کرده اند تا درجمع مردم این دیارباشند افزود : بیش از 70 درصد از 66 مصوبه سفرهای استانی استاندار به بهاباد دراین شهرستان محقق شده است که جادارد از همه دستگاههای اجرائی وامام جمعه محترم شورا و شهرداری قدردانی نمایم

علیرضا تیموری به مسائل ومشکلات شهرستان درحوزه های مختلف ازجمله بهداشت وسلامت ، آموزش و پرورش و مسکن جوانان و جاده ومعادن اشاره کرد و خواستار پیگیری این مشکلات شد .

امام جمعه بهاباد نیز در این نشست گفت: همه امکانات قابل فراهم شدن است ولی اگر توسعه بدون علم و آگاهی باشد قطعا بی فایده خواهد بود.

حجت الاسلام بشکانی اظهار داشت: توسعه با تضاد سازگاری ندارد و اگر به داد آموزش و پرورش نرسیم و بدون تحول و برنامه ریزی ادامه مسیر را داشته باشیم هیچ اقدامی ثمر بخش نخواهد بود.

در این نشست که نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بهاباد، معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان نیز حضور داشتند، بیش از ۱۲ نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم درخواست ها و سخنان خود را بیان نمودند.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا