به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد: در جلسه ای که با حضور رئیس واحد استانی ، سرهنگ سلمانی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان و رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی برگزار شد روند پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به فارغ التحصیلان مهارتی مراکز آموزش علمی کاربردی بررسی شد

 در این جلسه دکتر عباسعلی جعفری رئیس واحد استانی یزد در سخنانی ضمن تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت : سربلندی، سرافرازی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدیون جانفشانی رزمندگان اسلام، ایثارگران و استقامت خانواده معظم شهداست.

دکتر جعفری درادامه هدف از تأسیس دانشگاه علمی کاربردی را تقویت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برشمرد و تصریح کرد: درصد قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی به اشتغال پایدار می رسند.

وی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی و در جامعه از برنامه‌های مهم و اصلی دانشگاه علمی کاربردی است و این دانشگاه به عنوان متولی آموزش‌های شغل محور و موثر در توسعه اشتغال کشور، رسالت تربیت و مهارت افزایی نیروهای انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارد.

رئیس واحد استانی یزد تاکید کرد : رشته‌های دانشگاه علمی‌کاربردی رشته‌های شغل‌محور بوده. و دانشجو پس از فراغت از تحصیل و فراگرفتن آموزش‌های لازم وارد بازار کار می‌شود.

در ادامه این نشست سرهنگ علی اصغر سلمانی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان یزد در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، در سال 1361 بود که  این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

وی گفت: یکی از رسالت های خطیر بسیج سازندگی ایجاد اشتغال است که دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به رسالت و هدفی که دارد می تواند با آموزش های مهارتی زمینه اشتغال برای جوانان را تسهیل کند و ما نیز یکی از وظایف و رسالت های خود در بسیج سازندگی را تحقق همین هدف می دانیم و بر این اساس آماده تعامل با دانشگاه مراکز آموزش علمی کاربردی هستیم.

سرهنگ سلمانی تصریح کرد:یکی از برنامه‌های متمایز بسیج سازندگی، ایجاد اشتغال کوچک  و تسهیل ایجاد  اشتغال پایدار در استان یزد بوده است و دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی به واسطه آموزش های مهارتی که  کسب کردند می توانند برای دریافت تسهیلات در زمینه مهارت خود اقدام کنند.

در پایان این نشست سرهنگ سلمانی تصریح کرد:بسیج سازندگی استان در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به دانش آموختگان مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی کامل دارد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا