آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، زئیس اداره تبلیغات اسلامی وفرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا واقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزارشد.

اساد حوزه ودانشگاه دراین آئین با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) به برخی ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی  دوران مبارزاتی ایشان اشاره کرد واظهارداشت : حضرت امام راحل (ره) با اخلاص، ایمان، ساده‌زیستی، مردمداری در عمل، مجمع همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها بود و تمامی عمر خود را با کمال عزت و افتحار برای احیای دین و ارزش‌های معنوی و انقلابی صرف کرد.

حجت الاسلام سید هادی عظیمی زنده نگه داشتن یاد و نام چنین شخصیتی را وظیفه تمام آزادگان جهان دانست و اضافه کرد: امام خمینی، تنها متعلق به مردم ایران و حتی مسلمانان نیست، بلکه همه آزادگان و آزادی خواهان و خداجویان عالم، این شخصیت را الگوی خود در راه مبارزه با ظلم و ستم می‌دانند و نام امام خمینی در قلب همه حقیقت جویان دنیا جای دارد.

وی با بیان اینکه ابعاد وشخصیت زندگی حضرت امام خمینی ره باید برای دهه هشتاد ونودهای تبیین وشناسانده شود افزود : شخصیت امام را نباید فراموش کرد بلکه برای نسل آینده تبیین شود.

این کارشناس مذهبی  اضافه نمود :امام راحل در دشمنان شناسی مهارت بسیار بالایی داشتند، در مقابل دشمنان استقامت داشتند و هیچ گونه اعتمادی به دشمنان نداشتند.

وی گفت: باید از حضرت امام خمینی (ره) درس بگیریم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه حفظ ارزشهای اسلامی و خدمت به مردم و پشتیبانی از ولی فقیه سفارش همیشگی بنیانگذار انقلاب بوده است افزود: سفارش همیشگی امام حفظ وحدت بود و امروز هم حفظ وحدت حول محور ولی فقیه ضروری است.

حجت الاسلام عظیمی تصریح کرد: شخصیت حضرت امام بسیار با عظمت بود و یکی از خصوصیات بارز امام راحل این بود که تنها توکل ایشان به خداوند متعال بود و این عمل برگرفته از قرآن کریم و احادیث می‌باشد.

مداحی در سوگ امام خمینی ره از دیگربرنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام/

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا