انعکاس مطبوعات در یزدفردا : تیتر و عنوانهای سیصد و هشتاد و دومین روزنامه خاتم یزد 382

 

یزدفردا "روزنامه خاتم یزد، شماره سیصد و هشتاد و دو 382 خود را در روز 1 مهرماه 1388 مصادف با 4 شوال 1430 منتشر و این جریده بر روی کیسوک مطبوعات محلی یزد نشست.

 

صفحه دوم خاتم یزد

خاتم یزد در شماره 382 حال و هوای دفاع مقدس داشت به گونه ای که تیتر یک این شماره با عنوان «در گفتگو با سردار محمد مهدی فرهنگدوست/ ایران در دفاع مقدس صد درصد پیروز شد» به مصاحبه ای خواندنی از یادگار دوران دفاع مقدس و چرایی پیروزی غرورآفرین ایران در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخته است.

در ستون «پنجره » «پیام استاندار به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس» زینبت بخش صفحه یک بوده و  در ستون «یادداشت» هم « سردبیر» خاتم یزد با گفتاری تحت عنوان «گریزی به هفته دفاع مقدس» به تحلیل کوتاه پرداخته است.

«بوی ماه مهر و سرآغازی بر مهربانی» عنوان تیتر ستون «دیدگاه» این شماره خاتم یزد است که خصوص جشن عاطفه ها در روز «نهم مهرماه» و حضور مردم به رشته تحریر در آمده است

«نان یزد در تنور داغ» اما به عنوان تیتر دوم، مطلب داغ تحلیلی  است که گروه گزارش خاتم یزد با اشاره نامه مهندس اولیا نماینده یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی به مصاحبه با وی پرداخته و در مورد عرضه و کیفیت نان گزارشی چالشی پی گیری نموده است ودر نهایت از نگاه مسوولین نماینده مردم یزد وصدوق،  فرماندار یزد، سازمان بازرگانی ، نانوایان و مردم به معضل کیفیت نان در یزد نگاهی عمیق دارد که خواندنی است.

 

صفحه دوم خاتم یزد

در صفحه دوم و ستون «سرخط»؛  آخرین و مهمترین تیتر و عنوان اخبار سیاسی؛فرهنگی و اجتماعی استان یزد در هفته (چهارشنبه تاچهارشنبه)  درج نموده است که خوانندگان مشتاق بسیاری دارد.

«معاون استاندار: ایمن سازی مدارس حاشیه راهها باید در دستور کار مسوولین قرار گیرد» , « گردهمایی مدیر مسولان کانون فرهنگی هنری و ائمه جمعه مساجد یزد برگزار شد » و « مدیرکل اوقاف یزد در جمع فرماندهان بسیج: دشمنان همواره برای ایجاد آشوب در کشور برنامه ریزی کرده اند» از اخبار کوتاه صفحه دوم روزنامه خاتم یزد است.

 

صفحه سوم خاتم یزد

«هیات نجات غریق استان اعضای خود را شناخت» , «برگزاری مسابقات کیواسپورت در رشته اسنوکر» , « برترین های داوری استان یزد تجلیل شدند» , « فجر نعیم آباد فاتح مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان یزد» و «فوتسال جام جم یزد، در اندیشه افتخار» عناوین اصلی سرویس ورزشی روزنامه خاتم یزد است.

در میان اخبار«خبر کوتاه» وزرشی، اخباری نظیر «بررسی مسایل و مشکلات هیات فوتبال اردکان» , «کسب دو مدال تیم کشتی بسیج سپاه الغدیر» , « بهره برداری از 2 طرح ورزشی در شهرستان خاتم» , « تعطیلی در مسابقات فوتبال جام رمضان مهریز» و «عضویت چهار بانوی ورزشکار یزدی در تیم ملی شمیشیر بازی» به چشم می خورد.

اما سرویس حوادث این شماره خاتم یزد با عنوان «شهروندان هوشیار باشند، دام جدید کلاهبرداران بین المللی!» به توصیه ای پلیسی در مورد شیوه های نوین کلاهبرداری و جرائم بین المللی به خصوص اینترنتی پرداخته است.

«دختر جوانی قربانی راننده مسافربر شخصی» و « نقشه شیطانی مرد رمال به جای نسخه خوشبختی» از عناوین حوادث جالب و آموزنده ای است که در این شماره به چاپ رسیده است.

اما «دستگیری نزدیک به چهل سارق حرفه ای در استان یزد» ؛، «فرار مرغ میناها کشف شده / قبل از تحویل به مراجع ذیصلاح»، «مسابقه مرگ بار دختر و پسر» و «دردسرهای دورربین در آریشگاه زنانه» از حوادث این شماره خاتم یزد است.

 

صفحه چهارم خاتم یزد

در صفحه چهارم اما در ستون «چشم سوم» که به عکس منتخب اختصاص دارد ؛ در این شماره خاتم یزد، عکسی با پوزیشین عالی از کودکی با پلاکاردی در دست به نمایش گذاشته که کلمه «قدس متعلق به مسلمین است» را باخود به سوی جلو  و آینده با نیم نگاهی به عقب حمل می کند.

«ذائقه و سلیقه کتاب خوانهای یزدی در انتخاب کتاب» مصاحبه خبرنگار خاتم یزد با  «سرکار خانم  مهدیه معین» کتابدار مجتمع حضرت امام علی(ع) است که در مورد علایق و سلیقه کتابخوانهای یزدی مصاحبه خواندنی انجام شده است.

«گرانترین شماره تلفن همراه در جهان و ایران» ، «در محل کار لباس خوب بپوشید» و «برای کودکان خود کتاب بخوانید تا در بخوانند» از دیگر عناوین مطالب روزنامه خاتم یزد درصفحه چهارم است.

«وجه تسمیه و ریشه لغوی یزد» به تحقیقی در خصوص  نامهای رایج یزد و علل نامگذاری خطه دارالعباده یزد به این نامها و بعبارتی وجه تسمیه یزد پرداخته است که متنی تاریخی و خواندنی است.

«زندگی شیربن با بی پولی در سینماهای یزد» هم به معرفی، نقد و بررسی وخلاصه داستان فیلم های سینمایی اکران شده در سینماهای یزد پرداخته است.

«فرهنگ وقف آب نباید به فراموشی سپرده شود» و « رییس اداره ارشاد شهرستان یزد، شورای آموزشگاههای آزاد موسیقی در یزد تشکیل می شود» از خبرهای منتخب فرهنگی و هنری خاتم یزد است.

«زنگ تفریح» هم عنوان این شماره ستون «در شهر» است که اینبار به موضوع اول مهر و بازگشایی دانشگاهها و مراکز آموزشی با ادبیات روایی پرداخته است.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا