مشایی جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج کشوردستاوردهای سفر به دوحه را تشریح کرد

یزدفردا " کشوری:مهندس اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور از سفر قریب الوقوع نخست وزیر قطر به ایران و مقامات بلند پایه ایرانی به قطر و گسترش هر چه بیشتر مناسبات سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دو کشور خبر داد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از روابط عمومی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ، مهندس مشایی گفت : این سفر دستاوردهایی مهمی به همراه داشت از جمله در دیدار با امیر ،‌ نخست وزیر و وزیر کشور قطر درباره مسایل مختلف دو کشور و گسترش هر چه بیشتر مناسبات تأکید شد. گفتگو درباره مسایل منطقه ای و بین المللی نیز از دیگر دستورات کار این سفر بود. مشایی افزود :‌ دو کشور ایران و قطر به دلیل داشتن مرزهای مشترک می توانند مبادلات مهم فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی داشته باشند که این موضوعات مورد تأکید جدی هر دو طرف بود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود : با توجه به قابلیت ، توانمندی و تجربیات بسیار بالای پلیس و نیروهای امنیتی ایران ، در دیدار با مسوولین کشور قطر بر آمادگی و ارایه خدمات لازم و آموزش و تربیت مأموران پلیس و امنیتی این کشور تأکید شد. مبارزه جدی و قاطع دو کشور درباره مواد مخدر و پیگیری موضوع استرداد مجرمین و معاضدت قضایی بین دو کشور نیز از دیگر موضوعات مذاکرات دو جانبه بود که توافقات مهمی به دنبال داشت.

مشایی در ادامه با اشاره به سفر محمد نجار -وزیر کشور -به قطر ابراز امیدواری کرد: در این سفر توافقنامه های مهم امنیتی دو کشور به زودی تصویب و اجرایی شود. وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: چهار سفر دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان به قطر و چهار سفر امیر قطر و سفر اخیر ولیعهد این کشور به ایران در دولت آقای احمدی نژاد نشانه اهمیت مسایل مشترک دو کشور و تلاش برای عمیق تر شدن روابط است.

وی سفر نخست وزیر قطر به ایران و سفر محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور کشورمان به قطر در آینده نزدیک را نیز در راستای تحکیم روابط دو جانبه قلمداد کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به حضور حدود 20 هزار ایرانی مقیم قطر گفت : در مذاکرات اخیر ،‌ مقامات عالیرتبه دولت قطر با صراحت اعلام کردند: ‌ایرانیان مقیم این کشور با سایر خارجی های ساکن قطر تفاوت های بسیار ارزنده ای دارند و به همین خاطر نیز دولت قطر بر تلاش برای رفع مشکلات ایرانیان در این کشور و ارایه خدمات مطلوب تر اجتماعی و اقتصادی تأکید دارد.

مهندس اسفندیار رحیم مشایی همچنین از مذاکرات جدی با مسوولان قطری درباره احداث و راه اندازی بیمارستان و خانه ایرانیان در قطر با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد:‌ با توجه به پیشرفت ها و دستاوردهای علمی و ‌تخصصی خیره کننده جامعه پزشکی ایران در سالهای اخیر ، مذاکرات جدی درباره ارایه خدمات پزشکی ایران به مردم قطر و به ویژه ایرانیان مقیم این کشور صورت گرفت که امید است در آینده نزدیک عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ایرانیان در قطر نهایی و اجرایی شود. ضمن اینکه نخست وزیر قطر نیز برای تحقق این اهداف قول همکاری و مساعدت های ویژه داد و بر پیگیری موضوعات مطرح شده تأکید کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا