مراسم گرامیداشت حاج سید کاظم  رستگاری طباطبایی(ره) ار طرف  حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی امام جمعه  شهرستان تفت  برگزار شد

یزدفردا:طی مراسمی که صبح امروز با حضور علماء ، روحانیون ، کارکنان ادارات و ارگانها . جمعی از اقشار مختلف مردم در مسجد امام (ره) شهرستان تفت برگزار شد ، از مقام معنوی حضرت حجت الاسلام و المسلمین رستگاری در نوکری حضرت سید الشهداء (ع) و ترویج احکام شرع منور اسلام تجلیل به عمل آمد.
 بنا به گزارش خبر نگار یزد فردا در این مراسم که از طرف حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی امام جمعه محترم شهرستان تفت و با حضور ایت الله  مدرسی امام جمعه محترم حومه شرقی شهر یزد برگزار گردید، حجت الاسلام و المسلمین سبحانیان نماينده ولي فقيه در سپاه الغدير استان يزد اظهار داشت:‏« هر چه انسانها با سختی ها و مشکلات دست و پنجه نرم کنند پخته تر می شوند و این درد و رنج و سختی چیزی نیست که باعث کشف گوهر وجودی بشر شود بلکه سختی و ناملایمت گوهر وجودی بشر را ایجاد می کند».
وی اضافه کرد: ‏« یکی از روانشناسان می گوید این انتظار بیهوده است که جوان در راهی بدون مشکل و سختی بجایی رسیده باشد ، بقول ژاک ژان روسو بدترین نوع تربیت آن تربیتی است که معتقد به نگاهداری کودک در اتاق و بستن چشم او به روی جهان است».

وی گفت : « آدمی که می خواهد شناگری یاد بگیرد با تئوری و مطالعه فنون شنا ، شنا نمی آموزد بلکه انسان وقتی شناگر ماهری می شود که خود را به امواج بسپارد» .وی ادامه داد:«یکی از ویژگیهای حضرت زهرا (س) دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و سختی ها ست و مخصوصاً اواخر عمر ایشان این مساله کاملا مشهود و هویداست».
حجت الاسلام و المسلمین سبحانیان در ادامه مراسم ضمن عرض تسلیت به حضرت صاحب الزمان (ع) و همچنین مقام معظم رهبری و حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم تفت برای ایشان و بازماندگان حجت الاسلام و المسلمین رستگاری از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل مسالت نمود.
در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین نامداری نماینده ولی فقیه در سپاه تفت ضمن بیان فضائلی از حضرت زهرا(س) اظهار داشت:« هر برکتی که در این کشور وجود دارد همه از جانب فرزندان حضرت زهرا (س) است ، چنانکه وقتی شخصی از معصوم (ع) سؤال می کند که معنای حی علی خیر العمل چیست آقا فرمودند « بر علی فاطمه و ولده». نیکی کردن به زهرا (س) و فرزندان آن بزرگوار».
وی افزود : « سادات و ذراری حضرت زهرا(س) همواره سکاندار دینی و مذهبی این کشور بوده اند و این انقلاب توسط ذریه ای از حضرت زهرا(س) به ثمر رسید و توسط ذریه ای دیگر رهبری و هدایت می گردد». وی افزود: « این مراسم نیز در تجلیل از ذریه ای از ذراری حضرت زهرا(س) حجت الاسلام و المسلمین رستگاری برگزار گردید و جا دارد از زحمات این عالم بزرگوار که سالیان سال در مناطق و توابع تفت و اسلامیه و سانیج به تیلیغ مذهب و نوکری جدش اشتغال داشت قدردانی و تجلیل گردد».
در پایان مراسم نیز جحت الاسلام و المسلمین دهقانی از روحانیون شهرستان تفت ضمن بر شمردن زحمات حجت الاسلام و المسلمین رستگاری طباطبایی در منطقه سانیج و توابع اظهار داشت :« حجت الاسلام و المسلمین رستگاری سالهای سال همچون اجداد خود در منطقه سانیج و توابع به تبلیغ مذهب و نوکری جدش اشتغال داشت ، دارای صوت خوبی هم بود که در ذکر مصیبت حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) از آن بهره می گرفت».حجت الاسلام دهقانی سپس با تجلیل از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رستگاری طباطبایی برای امام جمعه محترم آرزوی صبر و اجر نمود.
شایان ذکرست مراسم بزرگداشتی نیز فردا صبح از ساعت 9 الی 13 در مسجد بردستان سانیج برگزار می گردد.


گزارش تصویری:












































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا