در جلسه شورای شهر یزد مطرح شد

کاهش بسیاری از مشکلات عمده شهر با تعاملات و همکاری مسئولین

یزدفردا "جلسه سیصد و چهل و سومین با حضور اعضاء شورا و رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد در صحن شورا برگزار و پیرامون تعامل بهتر بایکدیگر بحث و تبادل نظر گردید.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به میهمان جلسه ضمن بیان اینکه شورای شهر و منتخبین مردم از دستگاه نیروی انتظامی استان تشکر و قدردانی می نماید اظهار امیدواری کرد که برگزاری و تشكیل اینگونه جلسات منشأ خیر وبركت باشد وبتوانیم با همكاری وتعامل سایر دستگاهها با نیروی انتظامی درجهت پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی همانا خدمت رسانی به مردم وامنیت این كشور كوشا وپیروز باشیم .
سرهنگ میرشمسی رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد با اشاره به گزارش چگونگی عملکرد نیروی پلیس امنیت عمومی استان ، اظهارداشت : این اداره مسائل اجتماعی سطح شهر را پیگیری و نارضایتی مردم را به مسئولین زیربط انعکاس می دهد.
وی بررسی صلاحیت انفرادی، ترافیکی و انتظامی کلیه صنوف مراکز تجاری ، رفاهی ، ورزشی و فرهنگی در سطح شهر، جمع آوری افاغنه از شهر ، کنترل ورود اتباع خارجی و مسافران خارج از کشور ، صدور گذرنامه برای اتباع خارجی و کنترل بدحجابی را از جمله اقداماتی دانست که در حال حاضر این اداره انجام می دهد.
سرهنگ میر
شمسی نقش عمده شوراها را حایل بین مردم و دولت و برعکس ذکر کرد ، خاطرنشان ساخت : مسئولین شهر باید در راستای جمع آوری افاغنه و بدحجابی در سطح شهر همکاری و تدابیری بیاندیشند تا بیکاری و فسادهای اخلاقی و غیره در سطح شهر کاهش یابد.
وی گفت : دوگانگی در سیستم تاکسیرانی مشکلات بسیاری ایجاد نموده که باید این مسئله با همکاری مسئولین ذیربط رفع گردد.
در ادامه جلسه اعضای شورای شهر پیشنهاداتی در خصوص کاهش بدحجابی در شهر چون حمایت از ورزش بانوان و ایجاد مکانهای تفریحی رفاهی فرهنگی برای بانوان به صورت رایگان ، بهبود برنامه های تلویزیونی صداو سیما و ارائه برنامه های شاد ، آموزشی و تربیتی برای اقشار مختلف جامعه ، کنارگذاشتن سلایق و اجرای قانون اساسی و ... ارائه نمودند.
همچنین در این جلسه مشکلات افزایش جمعیت مهاجرین غیرایرانی در یزد و پیشنهاد تاکید بر پذیرش دانشجویان دختربومی در مراکزآموزشی استان و مسائل مربوط به آن مورد توجه قرار گرفت.
گفتنی است توجه به شناسایی مشکلات کارخانه ها و صنایع استان و اقدام برای رفع آنها در راستای کاهش بیکاریها و موارد دیگر، ایجاد امنیت عمومی برای بانوان در تاکسیها و آژانسهای سطح شهر و غیره از دیگر موارد پیشنهادات اعضای شورا بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا