یزدفردا :مصطفی عابدی :روز ها بود ما اعضای دفتر انجمن شعر و ادب اردکان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرمان در تکاپوی تدارک برگزاری سومین شب شعر استانی همراه با خورشید بودیم.
 مراسمی که پس از رحلت عالم فرزانه و شاعر گرانقدر آیت الله محمد حسین بهجتی "شفق" هر ساله به یاد ایشان در سالگرد رحلتش برگزار می گردد تا همواره با او و خاطراتش پیوندی دوباره ببندیم و به مهربانی هایش سلامی دوباره بدهیم. مراسمی که قرار بود با حضور شاعران مطرح استان همانند دوسال گذشته در تالار هنر مجتمع فرهنگی هنری آیت الله خاتمی برگزار گردد.

روز 25 شهریور ساعت 8 شب بعد از نماز مغرب و عشا؛


بالاخره لحظه موعود فرا رسید. قلب اردکان برای میهمانانش می تپید. ارد کان منتظر بود با شاعرانی که هرسال در حوالی سالگرد مرحوم آیت الله بهجتی به اردکان می آمدند تا تازه ترین سروده هایشان را از شفق و از عرفان و انتظار و عشق بخوانند دیدار تازه کند. اردکان منتظر بود تا دیگر بار به یاران و دوستداران شفق سلامی تازه بدهد. لحظه موعود فرا می رسید. شاعران از شهر های مختلف می رسیدند. حضور هنرمند و محقق ارجمند رضا بردستانی ؛ عالیه محرابی به همراه علیرضا احرامیان پور(نوید) که جهت دعوت اجرای مراسم دعوت شده بود همگان را خوشحال کرد. در همین حین دیگر شاعران و علاقمندان نیز از اردکان، میبد و دیگر شهرهای استان به جمع ما پیوستند تا برای شروع مراسم مهیا شویم. مسئولین اداره کل ارشاد استان و نیز مسئولین پرتلاش شهرستان اردکان از جمله امام جمعه، فرماندار؛ شهردار؛ نماینده شورای شهر، فرمانده سپاه، رئیس شبکه بداشت و درمان و ... نیز با شور و شوقی متفاوت با دیگر مراسم ها و جلسات خود را به برنامه رساندند.

هنگام ورود به سالن، بسته هایی بعنوان هدیه معنوی شامل برخی آثار استاد شفق و دیگر شاعران اردکانی   به شرکت کنندگان تقدیم می شد.

قاری برجسته کشوری مصطفی کریمی، برنامه را با طنین روح نواز آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز نمود و صوت زیبای قرآن را بر مجلس طنین انداز کرد.
 سرود ملی نواخته شد و همه به احترام ایستادند و سرود زیبای جمهوری اسلامی را زمزمه کردند.
 علیرضا احرامیان پور به بالای سن رفت و اجرای خود را آغاز کرد. وی پس از کمی شعر خوانی و مهیا نمودن مجلس، امام جمعه اردکان حجه الاسلام دیداری را برای عرض خیر مقدم دعوت کرد.
امام جمعه هنر دوست اردکان مثل همیشه جوانان را به شرکت در امور هنری سازنده دعوت نمودند و پس از ایراد بیاناتی تریبون را در اختیار مجری سپردند تا برنامه را ادامه دهد.
احرامیان پور شاعران را یک به یک فرا می خواند تا سروده ها و اشعار خود را قرائت کنند.
 رضا شاکر اردکانی اولین شاعری بود که شعر خوانی را آغاز کرد.
 استاد زکریا اخلاقی ، حسین فلاح و آقای میری از میبد نیز شعر خوانان بعدی بودند.
 خانم عالیه مهرابی نیز همه را به دو شعر ناب میهمان کرد.
 حضور علاقمندان به شعر و ادب از شهرهای اردکان، میبد ،یزد و حتی برخی چهره های غریبه و ناشناس واقعا تماشایی بود.
شاعران یک به یک می آمدند و شعر هایشان را می خواندند.
محمود عباسی عقدا، علی تقی زاده، مصطفی عابدی (غروب)، شمس الدین عراقی، محمد جواد حیدری، رضا فتاحی و ...
در حین برنامه نیز کلیپی کوتاه از زندگی استاد شفق به نمایش در آمدکه همگان را متأثر نمود.
همچنین مقاله ای زیبا در باب اشعار استاد شفق که توسط محقق ارجمند مرتضی عابدی تهیه و تدوین شده بود قرائت شد.
 احرامیان پور مجری خوب و مسلط برنامه نیزبه طرح مسابقه ای پرداخته و در خواست کرد تا یک رباعی در موضوع اهانت به قرآن مجید توسط شاعران حاضر سروده شود تا به بهترین آنها جوایزی اهدا گرددکه در این مسابقه سه اثر انتخاب گردید.
آری ...و به ناگاه و به چشم برهم زدنی فضای شاعرانه و عارفانه ای که در سالن مجتمع برقرار شده بود رو به پایان بود و شاعران و یارانی که به عشق شفق گرد هم جمع شده بودند بایستی جدایی را تجربه می کردند و به انتظار می نشستند که دیگر بار آیا فرصتی دست خواهد تا در اینگونه حال و هوایی شعر بخوانند و تازه ترین ها را بشنوند؟


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا