فرجام پسری كه قصد كشتن مزاحم خواهرش را نداشت

زن و خواهرم در مغازه ای كه كنار خانه مان است برای مشتریان سبزی پاك و خرد می كردیم .شب حادثه من به علت خستگی زود خوابیدم و خواهرم مشغول تمیز كردن مغازه شد. نیمه شب كه بیدار شدم هنوز چراغ مغازه روشن بود. به موضوع مشكوك شده و خود را به آنجا رساندم.در كمال ناباوری مقتول را در حال درگیری با خواهرم دیدم. شوكه شده بودم خواهرم ادعا كرد پسر غریبه قصد آزار و اذیت او را دارد.

پسر خشمگین كه با مشاهده درگیری جوان غریبه با خواهرش او را از پا درآورده بود پس از محاكمه در دادگاه كیفری استان گلستان از اتهام قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محكوم شد.


به گزارش برنا، بامداد روز 19 مرداد ماه سال 88 ماموران پلیس آگاهی گرگان از مرگ مرموز پسر جوانی در پمپ بنزین باخبر شدند. دقایقی بعد ماموران همراه بازپرس جنایی در محل حاضر شده و در نخستین بررسی ها دریافتند امیر بر اثر اصابت یك ضربه كارد به پایش و ضربه های سنگین به سر و صورتش از پا درآمده است.


شاهدان ماجرا در جریان تحقیقات اظهار داشتند: حدود ساعت یك بامداد مقتول لنگان لنگان وارد پمپ بنزین شد و تقاضای كمك كرد. پسر خشمگینی نیز در تعقیب او بود. متهم پس از رسیدن به امیر با انتهای كارد ضربه هایی به سر و صورت او زد كه باعث مرگ وی شد. نیروهای حاضر در صحنه وقوع جرم جوان خشمگین را محاصره كرده و قبل از این كه موفق به فرار شود دستگیرش كردند.


در ادامه متهم 23 ساله به نام شهروز به اداره آگاهی منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. وی در این باره به ماموران گفت: من و خواهرم در مغازه ای كه كنار خانه مان است برای مشتریان سبزی پاك و خرد می كردیم .شب حادثه من به علت خستگی زود خوابیدم و خواهرم مشغول تمیز كردن مغازه شد. نیمه شب كه بیدار شدم هنوز چراغ مغازه روشن بود. به موضوع مشكوك شده و خود را به آنجا رساندم.در كمال ناباوری مقتول را در حال درگیری با خواهرم دیدم. شوكه شده بودم خواهرم ادعا كرد پسر غریبه قصد آزار و اذیت او را دارد.


وی ادامه داد: امیر كاردی از مغازه برداشت و به پشت بام رفت. او را تعقیب كردم اما به كوچه پرید و گریخت. پس از تعقیب و گریز طولانی در پمپ بنزین به او رسیدم. كارد را از دستش گرفته و ضربه ای پایش زدم.او التماس می كرد كه اجازه دهم ماجرا را توضیح دهد. اما من با قسمت دسته كارد چند ضربه به سر و صورتش زدم كه باعث مرگش شد.


پس از اعتراف متهم و بازسازی صحنه قتل بازپرس جنایی گرگان برای شهروز قرار مجرمیت صادر كرد و پرونده با صدور كیفرخواست به شعبه سوم دادگاه كیفری استان گلستان رفت.


در ابتدای جلسه نماینده دادستان با قرائت كیفرخواست خواستار مجازات متهم شد. اولیای دم نیز با حضور در جایگاه برای متهم تقاضای قصاص كردند.


در ادامه رییس دادگاه با تفهیم اتهام به شهروز از او خواست از خود دفاع كند. متهم نیز با تشریح ماجرا اظهار داشت: من قصد كشتن مقتول را نداشتم به همین خاطر با دسته كارد به او ضربه زدم.


پس از شنیدن آخرین دفاعیات متهم و وكیل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و با استناد به مواد 295 و 297 قانون مجازات اسلامی اقدام متهم را از مصادیق قتل عمد تشخیص نداده و او را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محكوم كردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا