اردکان پایان مقصد خبرنگاران استان در سفردوره ای به شهر های استان :


خبرنگاران استان یزد با سفر به اردکان، به سفرهای شهرستانی خود خاتمه دادند.

یزدفردا " اهالی اقلیم قلم و رسانه در بدو ورود خود به این شهرستان،با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرده و با قرائت فاتحه روح والای علمایی همچون آیت الله سید روح الله خاتمی(ره) و آیت الله بهجتی (ره) را ارج نهادند.


نشست مطبوعاتی فرماندار، برنامه دیگری از سفر به اردکان بود که "احمد کمالی " در آغاز سخنان خود،به تشریح موقعیت شهرستان اردکان در نقشه جغرافیایی ایران اسلامی پرداخت و گفت: اردکان در شمال و شمال غربی استان یزد قرار دارد و معبر ورودی و خروجی استان از طریق استانهای تهران، سمنان و اصفهان است.


وی تعداد روستاهای اردکان را 99 روستا اعلام کرد و افزود: این شهرستان در سه بخش مرکزی، خرانق و عقدا جمعیتی حدود 80 نفر را در خود جای داده است.


کمالی با بیان اینکه، اردکان از پتانسیل ویژه ای در حوزه گردشگری، برخوردار است ، خواستار توجه خاص به این مقوله شد.


فرماندار اردکان افزود: آثار تاریخی اردکان هزار مورد است که تنها 240 مورد از آنها به فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.


وی از مساجد ،آب انبارها، امامزادگان متعدد و تپه ماهورهای زیبا و دیدنی به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری اردکان یاد کرد.


نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان همچنین گریزی به وضعیت این شهرستان در دو حوزه کشاورزی و دامداری زد و عنوان داشت: اردکان رتبه اول کشت و تولید رناس کشور را دارد.


کمالی ادامه داد: این شهرستان با 12 هزار راس دام و با تولید 25 تن شیر، جایگاه خوبی در زمینه تولید لبنیات و مواد غذائی استان یزد دارد.


وی در بخش دوم سخنان خود، با تاکید بر ضرورت تدوین اسناد توسعه ای شهرستانها، گفت: در حال جمع آوری اطلاعات درباره وضعیت موجود برای تدوین سند توسعه شهرستان اردکان هستیم و پیش بینی می شود این کار 20 تا 25 درصد پیشرفت داشته باشد.


به گزارش یزدفردا به گزارش خبرنگار روابط عومی استانداری یزد،فرماندار اردکان با اشاره به تصویب استقرار مناطق ویژه فولاد در دو شهرستان صدوق و اردکان، اظهار داشت: طرح منطقه ویژه فولاد تهیه شده ،فولاد غدیر آماده بهره برداری است و امیدواریم تا دو ماه آینده، فولاد ارفع نیز آماده بهره برداری شود.


کمالی در پاره دیگری از سخنان خود،تعداد مصوبات دور سوم سفر هیات دولت که مرتبط با اردکان است را 30 مصوبه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: مصوبات سفر اول از پیشرفتی تقریبا 100 درصدی برخوردار بوده و مصوبات سفر دوم نیز 85 درصد پیشرفت داشته است.


وی در خصوص جوانان شهرستان اردکان و پتانسیلهای موجود در این زمینه تصریح کرد: احساس می شود کارهای خوبی می تواند در حوزه جوانان به ویژه در بحث ازدواج در این شهرستان اتفاق بیافتد.


وی همچنین با اشاره به درخشش جوانان اردکانی در عرصه فیلم سازی ، استعدادهای موجود در این زمینه را استعدادهایی ممتاز و ناب توصیف کرد و ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از این دسته از جوانان هنرمند، گفت: مقداری از امکانات مورد نیاز این گروه از جوانان، خریداری شده و در راستای حمایت از جوانان فیلم ساز، تلاشهایی هم صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.


کمالی در خصوص تقاطع همسطح اردکان گفت: این تقاطع تا نیمه خردادماه آماده بهره برداری خواهد شد.


وی افزود: اگرچه مقداری از دیواره این پروژه همچنان کار دارد، اما در ایام تعطیلات نوروزی برای رفاه حال شهروندان و همچنین مسافران نوروزی برای تردد آزاد بود.


فرماندار اردکان در پایان سخنان خود، تدبیر روابط عمومی استانداری، در راستای زمینه سازی برای حضور خبرنگاران در شهرستانها و انعکاس خدمات دولت در این مناطق را ستود.


مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی استانداری یزد، نیز در این نشست، گفت: این سفر آخرین سفر خبرنگاران از این دست بود که الحمدلله با موفقیت به سرانجام رسید.


"سید عبدالمجید قائم محمدی" از همکاریها و تلاشهای خبرنگاران خبرگزاریها، مطبوعات و صدا وسیما در جریان این سفرها تشکر و قدردانی کرد.


بر اساس این گزارش خبرنگاران از پروژه مسکن مهر شهرستان اردکان بازدید کرده و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.


کارگاه فراوری ارده، پروژه تقاطع غیر همسطح اردکان و موزه فرش نیز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.


این گزارش همچنین می افزاید: خبرنگاران استان یزد، در بازدیدی دو ساعته، پروژه بزرگ کارخانه شیشه فلوت اردکان و همچنین اولین خط تولید این مجموعه را مورد بازدید خود قرار دادند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا