آیین گرامیداشت دومین سال درگذشت آیت الله بهجت در یزد برگزار شد


آیین گرامیداشت دومین سال درگذشت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی و یادمان 222شهید حوزه مقاومت بسیج ۴ فجر با حضور جمع زیادی از دوستداران این عارف ربانی در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا محمودی از شاگردان برجسته آیت الله محمد تقی بهجت فومنی(ره) در این مراسم اظهارداشت: آیت الله بهجت سر در زیر داشت ولی دنیا را می دید.


وی افزود: خدمات ایشان به اصل تشییع و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و تاکنون کسی چنین خدماتی را به نظام، انقلاب و اسلام نکرده است، نفس ملکوتی علمای بزرگواری نظیر آیت الله بهجت مشکلات عظیمی را از سر راه این کشور و انقلاب برداشته است.


وی با بیان اینکه اصل وجودی علمای بزرگی نظیر آیت الله بهجت برکت است تاکید کرد: دعای آیت الله بهجت پشتوانه حفظ تشییع بوده و است، پس نباید این سوال مطرح شود که فایده وجودی ایشان چه بوده است.


حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به کرامات و ابعاد وجودی آیت الله بهجت خاطرنشان کرد: از ابعاد وجودی ایشان بندگی خدا و انس با اهل بیت و سیدالشهدا بود، زندگی ایشان با اهل بیت و امیرالمومنین(ع) عجین شده بود و در هر فرصتی به بهانه های مختلف از ولایت امیرالمومنین دفاع می کرد.


وی ادامه داد: آیت الله بهجت بالاتر از اشک بر سیدالشهدا گوهری را نمی دید و صلوات بر محمد و آل محمد و به یاد خدا بودن از ذکر های مورد تاکید ایشان به مردم بود.


حجت الاسلام محمودی در جمع مشتاقان آن عارف ربانی با اشاره به عدم استجابت دعای برخی از افراد اظهارداشت: آیت الله بهجت می فرمود، اگر سلاطین عالم لذت دو رکعت نماز را می دانستند تمام تاج و تخت خود را با این دو رکعت نماز عوض نمی کردند، ما نمی توانیم ترک معصیت کنیم، گناه می کنیم و واجبات را انجام نمی دهیم، روزنه نیز باز نمی شود.


وی ادامه داد: نظر آیت الله بهجت در باره سیر و سلوک و اوج و ترقی یک جمله بود، "بنده خدا باشید"، بندگی خدا کنید به درگاه خدا بروید، ایشان لازمه ترقی را ترک گناه می دانست.


حجت الاسلام محمودی با اشاره به حضور آیت الله بهجت در نجف اشرف خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت در زمان حضور خود در نجف اشرف به اندازه ای در عبادات و معنویات غرق می شود که پدربزرگوارش برای وی نامه ای می نویسد و از وی می خواهد به غیر از واجبات کاری را انجام ندهد و او چنین می کند که خود نشانه ای از بندگی خداست.


وی افزود: هر فردی ظرف، رسالت، حد و اندازه ای دارد، شاید ما نتوانیم آیت الله بهجت باشیم ولی هر فردی در ظرف و اندازه خود باید بنده خدا باشد و به بالاترین حد بندگی برسد.


حجت الاسلام محمودی ادامه داد: باید از منش و سلوک بزرگ مردانی نظیر آیت الله بهجت توشه و بهره گرفت، باید مجالس بزرگداشت ایشان تلنگر و بهانه ای برای درنگ در وجود خویش باشد، باید بیاندیشیم که وجود خویش را چگونه آبیاری کرده ایم.


وی با اشاره به اساتید برجسته آیت الله بهجت نظیر آیت الله قاضی در اخلاق و عرفان گفت: آیت الله بهجت قبل از 30 سالگی آن چنان اوج می گیرد که آیت الله قاضی به عنوان استاد مسلم اخلاق و عرفان به وی اقتدا می کند، در مکاشفه و کرامات زبانزد عام و خاص می شود در حالیکه از خصوصیات ایشان کتمان سر است و این مطالب از طرف دیگران مشاهده و نقل شده است.


گفتنی است، آیین گرامیداشت دومین سال درگذشت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی و یادمان 222شهید حوزه مقاومت 4 فجر با حضور حجت الاسلام والمسلمین آیت اللهی، امام جمعه موقت یزد و جمع زیادی از دوستداران این عارف ربانی به همت ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه مقاومت بسیج 4 فجر برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا