مدیر کل راه آهن استان در بازدید از ایستگاه مبارکه بافق:

ایستگاه مبارکه بافق با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ريال در اواخر تیر ماه به بهره برداری خواهد رسید

 

بافق :حسن پور خبرنگاریزدفردا :مدیر کل راه آهن استان یزد به همراه سرپرست فرمانداری بافق از روند ساخت ایستگاه مبارکه بافق بازدید کردند.

به گزارش یزدفردا از بافق ، مدیر کل راه آهن استان یزد در این بازدید اظهار داشت : ایستگاه مبارکه بافق با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ريال در اواخر تیر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

" محمد دهقانپور"خاطر نشان کرد: احداث و توسعه ایستگاه مبارکه از مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به استان بوده که ساختمان این ایستگاه با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: ایستگاه مبارکه به دلیل اینکه در چهار راه ریلی کشور قرار می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با راه اندازی این ایستگاه بار ترافیکی ایستگاه بافق کم و تردد مسافر به مراتب افزایش خواهد یافت.

دهقانپور با اشاره به احداث سکوی مسافری این ایستگاه گفت: سکوی مسافری ایستگاه مبارکه با طول 400 متر و اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در حال احداث می باشد که تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است .

مدیر کل راه آهن استان یزد در ادامه گفت: توسعه خطوط ریلی ایستگاه از چهارخط به هشت خط  و حصار کشی محدوده ایستگاه از جمله پروژه هایی است که در این ایستگاه با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان در حال احداث است .

دهقانپور در ادامه به پروژه های دیگر راه آهن که در بافق در حال انجام است اشاره کرد و گفت: افزایش ارتفاع سکوی مسافری ایستگاه بافق ( 200 میلیون تومان) ، احداث ساختمان پلیس ( 70 میلیون تومان) ، ساخت سوله ورزشی ( 50 میلیون تومان) ، پست بازدید ( 70 میلیون تومان) و حصار کشی محدوده ایستگاه بافق از جمله پروژه های در دست اقدام این اداره کل می باشد.

وی در این بازدید به دو پروژه مهم دیگر که در بافق در حال فعالیت است اشاره و خاطر نشان کرد: دوخطه کردن راه آهن بافق – اردکان از جمله مصوبات سفرهیئت دولت بوده که فازاول این خط تا کنون 80 درصد پیشرفت داشته که انشاءا... ریل گذاری مسیر نیز در دستور کار امسال راه آهن است همچنین پروژه بازسازی خط بافق – زرند که بدلیل فرسوده بودن خط کار شروع شده و تا ایستگاه دره ریگ خط کاملا تعویض شده و قابل توجه اینکه این خط برای سرعت بالا برنامه ریزی شده و انشاء ا... تا ایستگاه مانی این روند ادامه خواهد داشت .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا