عجیب ترین موجوداتی که تاکنون ندیده اید+عکس



خرچنگ یتی:

خرچنگ یتی آنقدر عجیب و غیرعادی است که یک خانواده کاملا جدید از حیوانات برای طبقه‌بندی آن خلق شد. گازانبرهای پشمالوی خرچنگ یتی میزبان کلونی‌های باکتری است که آنها را به مزارعی برای تولید غذای جانور تبدیل می‌کند.

قورباغه‌ای:
ظاهر این ماهی قورباغه‌ای که بسیار شبیه آشیانه صخره‌ای خود به نظر می‌رسد، تغییر چهره‌ای برای جذب غذاهای احتمالی است تا آنها را مجاب کند که اندکی جلوتر بیایند. این ماهی قادر است بافت پوست و حتی رنگ خود را چنان تغییر دهد که شبیه محیط اطراف خود شود
ماهی دانه صنوبری:
یافتن غذا در شب می‌تواند یک رقابت دشوار باشد، اما ماهی دانه صنوبری رنگارنگ مجهز به یک اسلحه سری است: چراغ‌های طبیعی. باکتری‌های نورانی که در دو اندام واقع در فک پایینی این جانور زندگی می‌کنند، پرتوهای نوری تولید می‌کنند که مانند یک نورافکن، غذای این شکار را روشن می‌کنند.
مارماهی نواری:
مارماهی نواری چهره‌ای بی‌نظیر دارد: سوراخ‌های بینی ترومپت مانند و سه شاخک حساس بر روی فک پایین. اما شگفت‌انگیزتر از فیزیولوژی بدن این جانور، رفتار منحصر به فرد آن است: میل طبیعی این جانور برای تغییر جنسیت. زمانی که نر‌ها جنسیت خود را به ماده تغییر می‌دهند، رنگ آنها نیز به زرد تغییر می‌کند.
حلزون زبان فلامینگویی:
حلزون زبان فلامینگویی که در بسیاری از تپه‌های مرجانی کارائیب و اقیانوس اطلس یافت می‌شود؛ از بادبزن‌های سمی دریایی تغذیه می‌کنند و نه تنها هیچ آسیبی نمی‌بینند، بلکه با جمع‌آوری زهر این جانوران خودش نیز ماهیتی سمی پیدا می‌کند.
منبع:خبر
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا