استاندار یزد از آغاز عملیات اجرایی 200 کیلومتر از پروژه خط دوم انتقال آب

 و اجرای عملیات انتقال آب از بهشت آباد به استان یزد خبرداد

یزدفردا : استاندار یزدبا اعلام خبر فوق در اولین گردهمایی سراسری موسسین، هیأتهای امناء و مدیران حوزه های علمیه خواهران استان یزد ،ضمن بیان محدودیتهای آبی استان در بخش شرب و کشاورزی و عدم بارش باران در سالجاری که موجب تشدید خشکسالی‌های اخیر شده است، با اعلام اینکه آبرساني به تعداد زیادی از روستاهای استان از طريق تانكر انجام میشود، به خشك شدن سطح وسیعی از کشاورزی استان و  یا در معرض آسیب جدی قرار داشتن آن اشاره كرد و اجرای این پروژه آبرسانی را یک تکلیف شرعی و رسالت ملی دانست.

 

فلاح زاده استانداریزد  در ادامه افزود: مراحل بررسی‌های فنی و اداری خط 350 کیلومتری انتقال آب به استان به اتمام رسیده است و از تصویب آغاز عملیات اجرایی 200 کیلومتر از پروژه خط دوم انتقال آب به استان و اجرای عملیات انتقال آب از بهشت آباد به استان یزد خبرداد

استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به مسئله عفاف و حجاب در سراسر کشور خاطرنشان ساخت: تبیین راهکارها و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه یک وظیفه و رسالت همگانی است.

وی در ادامه  ضمن بیان خاطره ای از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صدوقی نماینده فقید ولی فقیه در استان، یاد و خاطره وی را گرامی داشت و گفت: امروز جای خالی حاج آقا صدوقی در بین شما خدمتگزاران به حوزه کاملا احساس می شود.

وی با اشاره به جامعیت دین مبین اسلام و عدم محدودیت پذیرش آن در زمان، مکان و نوع آدم ها از نظر جنسیتی و برکات فعالیت های حوزه های علمیه در سراسر کشور افزود: کسی که مردم را به خدا، پاکی  و نجابت دعوت می کند دین شناس بوده که تربیت آن توسط حوزه های علمیه صورت می پذیرد.

فلاح زاده در ادامه با اشاره به تخصیص 23 درصدی بودجه فرهنگی استان یزد به حوزه های علمیه از حمایت مسئولان نسبت به احداث و راه اندازی حوزه های علمیه شهرستان های استان خبر داد.

استاندار یزد در ادامه به بیان حدیثی از حضرت امام صادق (ع) پرداخت و تصریح کرد: در هر جامعه ای اگر حکام و تجار صالح باشند و علمای صالح نیز همه کارها و فعالیت هایشان را برای رضای خدا انجام دهند آن جامعه اصلاح خواهد شد.

وی افزود: آیین اسلام که کل فرایض، مستحبات و ارزش های دینی را در بر گرفته است به واسطه وجود علمایی که علم آن ها به علوم الهی وصل بوده به ما رسیده است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا