انفجارها در کربلا، 39 شهید و زخمی به جا گذاشت

 

یزدفردا :این انفجارها در شرق کربلا و همزمان با اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) رخ داده است

 منابع امنیتی عراق از اقدام جدید تروریستهای تکفیری در منفجر کردن سه خودروی بمبگذاری شده در شهر کربلای معلی و شهادت دست کم 11 نفر بر اثر آن خبر دادند.


منابع امنیتی عراق اعلام کردند که عصر جمعه سه دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده در کربلای معلی در 118 کیلومتری جنوب بغداد منفجر شد که در نتیجه آن دست کم 11 نفر شهید و 28 نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجارها در پارکینگی در منطقه "طویریج" در شرق کربلا و همزمان با اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) رخ داده است.
این در حالی است که یک طرح امنیتی ویژه در شهرهای مذهبی عراق به اجرا درآمده است. به موجب این طرح، بیش از 30 هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق در شهر کربلا مستقر شده اند.
در این حال حجت‌الاسلام مهدی شهسواری؛ مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت گفت: بر اثر انفجار امروز در شهر مقدس کربلای معلی که منجر به کشته شدن تعدادی از شیعیان شد، به هیچ یک از زائران ایرانی عتبات عالیات حاضر در کربلا آسیبی وارد نشده است.
در همین حال برخی منابع خبری به نقل از فرمانده اداره پلیس کربلا شمار حملات تروریستی این استان را تاکنون 18 کشته و 83 زخمی اعلام کرده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا