نظر رئیس جمهور و وزیر كشور در مورد انتخاب استاندار یزد نظر ستاد احمدی نژاد در استان یزد می باشد

باتوجه به اهمیت موضوع انتخاب استاندار یزد و رایزنی های صورت گرفته توسط سایت خبری یزدفردا نظر رئیس جمهور ووزیر كشور به نظر ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در یزد بستگی دارد ،با تماسی كه با عضو ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در یزد داشتیم اعلام شد كه  استاد عاصی انتخاب اول و آخر ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در استان بوده كه مورد قبول شخص رئیس جمهور می باشد .

واما در مورد نظر استاد عاصی در مورد پذیرش این پست بر خلاف اكثر  سیاسیون و منصب داران  وی تمایلی به پذیرش این پست ندارد  این در حالی است كه منابع آگاه در وزارت كشور خبر از اعمال نفوذ  بعضی از افراد و جو سازی های فراوان برای تسخیر این پست را  می دهند

و با توجه به اینكه علما و رو حانیون و اقشار مختلف  در روز های گذشته  طی حركت های خود جوش اقدام به پر كردن طومار و ارسال به تهران نموده اند همچنان تلاشها برای راضی نمودن استاد عاصی ادامه دارد .

یك منبع نزدیك به احمدی نژاد  به سایت خبری یزدفردا گفت "بزرگترین امتیازاستاد عاصی  این است كه نامبرده با عنایت به داشتن رای بالای مردم در انتخابات مجلس و توانا ئیهای بالقوه ودرجه علمی بالا و  اتفاق نظر تمامی اصو لگرایان در استان  باز طمعی به پست ندارد و می خواهد تا می شود از   این مسئولیت شانه خالی كند ولی با شناختی كه از احمدی نژاد داریم وی نمی تواند به این عرصه واردنشود چون وزرای ارشاد و بهداشت نیز  از جمله افرادی بودند كه از پذیرش مسئولیت شانه خالی می كردند و دیدیم كه احمدی نژاد  توانست انها را متقاعد به پذیرفتن پست های مورد نظرش بنماید .

در اینجا  مروری میکنیم بر خبر ها و خبرسازیهای صورت گرفته در این رابطه تابه حال در سایتها و وبلاگهای استان

1-وبلاگ یزد نیوز

رایزنی های مختلف برای تعیین استاندار یزد

شنیده ها حاکیست از میان گزینه های مختلف شانس آقایان بابایی - شعشعی - روستایی - عاصی و دکتر ناظمی برای استانداری یزد بیشتر است . در این میان دکتر ناظمی به عنوان گزینه خارج از استان مطرح می باشد . ( ۲/۵/۸۴ )

  جدی تر شدن بحث انتخاب استاندار

شنیده شده است امام جمعه یکی از شهرستان ها شروع به جمع آوری امضا از ائمه جمعه استان در حمایت از آقای ناظمی نموده است . ( ۵/۵/۸۴ ) 

رایزنی های مختلف جهت انتخاب استاندار یزد

اخبار رسیده حاکیست افراد مختلفی جهت پست استانداری یزد مطرح می باشند که در این میان آقای سردار ناظمی از شانس بیشتری برخوردار است . شنیده می شود تعدادی از تشکل های غیر دولتی قراراست دیداری با وی و آقای خوش چهره در این خصوص داشته باشند . ( ۱۱/۵/۸۴ )

حضور برخی از شخصیت ها در استان جهت رایزنی

اخبار رسیده حاکیست برخی از افراد برای رایزنی جهت تعیین استاندار قرار است به یزد سفر کنند که از جمله میتوان به آقایان صحرایی و شاکر نام برد . به نظر می رسد این افراد برای رایزنی جهت دکتر ناظمی به یزد می آیند . ( ۱۳/۵/۸۴ )

افزایش رایزنی ها جهت استانداری سردار ناظمی

بنا به اخبار رسیده تعدادی از سیاسیون یزدی مقیم تهران با تشکیل گروهی شروع به رایزنی های گسترده برای انتخاب آقای سردار ناظمی جهت تصدی پست استانداری یزد هستند . به گفته آگاهان در صورتیکه وزارت کشور به دست آقای جهرمی سپرده شود به طور یقین آقای دکتر ناظمی به استانداری یزد منصوب می شود . ( ۱۸/۵/۸۴ )

حمایت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد از سردار ناظمی

شنیده ها حاکیست تعدادی از اعضای اصولگرای شورای شهر یزد بدنبال رایزنی برای تصدی پست استانداری توسط سردار ناظمی هستند . ( ۲۳/۵/۸۴ )

آخرین رایزنی ها در خصوص استاندار

عصر روز گذشته تعدادی از فعالان سیاسی ( اصولگرا - میانه رو ) طی جلسه ای با حضور آقای شاکر آخرین فعالیت ها در خصوص استانداری آقای ناظمی را بررسی کردند .  ( ۳۰/۵/۸۴ )

انتخاب وزیر کشور بحث انتخاب استاندار جدی شد

با رای اعتماد مجلس به آقای پور محمدی موضوع انتخاب استانداران کشور وارد مرحله تازه ای شد و انتظار می رود رئیس جمهور با رایزنی های مختلف با نماینده ولی فقیه و همچنین مجمع نمایندگان استان استاندار استان را مشخص کند . ( ۳/۶/۸۴ )

رایزنی گسترده برای انتخاب استاندار

شنیده می شود پس گسترش شایعه استعفای استاندار فعلی در روزهای آتی رایزنی ها برای تعیین استاندار افزایش یافته است . از قرار معلوم آقای عاصی فعلا این پست را قبول نکرده است و مهمترین گزینه در این زمینه آقای ابوالقاسم ناظمی می باشد . ( ۶/۶/۸۴ )

حمایت برخی از اصولگرایان یزد از سردار ابوالقاسم ناظمی

طی رایزنی های انجام گرفته در خصوص سردار ناظمی برای پست استانداری یزد برخی از اصولگرایان یزدی با توجه به انتصاب بعضی از پست های کلیدی کشور به برادران ایشان حمایت خود را از سردار ناظمی اعلام کردند . ( 10/6/84 )

مراحل نهایی تعیین استاندار

شنیده ها حاکیست پس از رایزنی های فراوان و مذاکره با شخصیت های مختلف آقای ناظمی به عنوان مطرح ترین گزینه برای استانداری یزد انتخاب گردید .  ( ۱۷/۶/۸۴ )

حمایت تعدادی از نمایندگان استان از استانداری آقای ناظمی

طی رایزنی های انجام شده تعدادی از نمایندگان استان با توجه به سوابق اجتماعی و مدیریتی کلان کشور با انتصاب آقای ناظمی به عنوان استاندار یزد موافق هستند و تمامی آنها حمایت خود را از آقای ناظمی منوط به تصمیم آقای مهندس کلانتری مبنی بر ماندن یا نماندن ایشان در پست استانداری نموده اند . ( ۲۴/۶/۸۴ )

ناظمی : آماده ام به یزد بیایم

آقای دکتر ابوالقاسم ناظمی در پاسخ به تعدادی از اعضای تشکل های سیاسی و غیر دولتی استان که خواهان حضور ایشان در استان برای تصدی پست استانداری بودند اعلام نمود برای خدمت به مردم خوب یزد آماده ام که به یزد بیایم . وی گفت قبول این مسئولیت را افتخاری برای خود دانسته و از هرگونه فعالیت در جهت توسعه استان دریغ نمی نمایم . ( ۲۴/۶/۸۴ )

گزینه های جدید برای استانداری یزد

بنا به اخبار رسیده نمایندگان استان در دیدار با رئیس جمهور نام افرادی چون برزگر بفرویی - دهستانی بافقی و ابوالقاسم ناطمی را برای تصدی پست استانداری یزد مطرح کردند . ( ۷/۷/۸۴ )

تحولات در سیستم مدیریت استان

اخبار رسیده حاکیست در هفته جاری تحولات مهمی در سطح مدیریت استان بوجود می آید . از این رو تعدادی از مدیران ترجیح دادند برای آگاهی از این تغییرات خود را به تهران برسانند تا از نزدیک با این موضوع ارتباط داشته باشند از طرفی در این هفته بیشترین حجم مطلب در خصوص تعیین استاندار یزد در نشریات محلی به چشم خواهد خورد . ( ۲۵/۶/۸۴ )

ناظمی اردکانی استاندار یزد می شود

یک منبع آگاه گفت: استاندار یزد طی چند روز آینده معرفی خواهد شد.این منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی "مهر" اظهار داشت: بر اساس آخرین اخباردریافتی ، قرار است تا چند روز آینده، پورمحمدی وزیر کشور، ابوالقاسم ناظمی اردکانی را برای تصدی استانداری یزد معرفی کند. وی از حمایت برخی افراد و گروهها از جمله محمدرضا تابش نماینده اردکان و خواهرزاده خاتمی برخوردار است.ناظمی اردکانی پیش از این بازرس ویژه سازمان ملی جوانان و مشاور وزیر بازرگانی بوده است.  ناظمی اردکانی برادر سرپرست وزارت تعاون است( ۳۰/۶/۸۴ ) 

2- سایت یزدنیوز

نماینده مردم میبد : .

وزیر كشور در انتخاب استانداران باید نظرات نمایندگان را مدنظر قرار دهد

 

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر كشور در انتخاب استانداران جدید علاوه بر نظرات ائمه جمعه باید نظرات نمایندگان مجلس را مدنظر قرار دهد.

 

 

سیدجلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: نمایندگان مجلس از آن جا كه سخنگوی مردم هستند، امیدوارم وزیر كشور واقعاً در انتخاب استانداران جدید نظرات و پیشنهادات ما نمایندگان را جویا شود.

وی تأكید كرد: انتخاب استاندار از وظایف قانونی وزیر كشور است و می‌تواند حتی نظر ما را جویا نشود.

نماینده مردم میبد و تفت گفت: درباره استاندار جدید یزد درخواست ملاقاتی با وزیر كشور داشتم كه دفتر وی اعلام كرد ملاقات‌ها در مورد انتخاب استاندار جدید قرار بر این شده كه به صورت مجتمع نماینده‌ها با وزیر برگزار شود.

وی اضافه كرد: به دلیل این كه برخی از نمایندگان استان یزد در خارج از كشور و در تعطیلات به سرمی‌برند تاكنون این جلسه با وزیر كشور برگزار نشده است.

یحیی زاده در پایان اظهار داشت: درباره استاندار جدید با هیچ یك از اسامی مطرح شده رایزنی و صحبتی نكردم ولی نظرات گروه‌ها را جویا شده‌ام.

 

ناظمی اردكانی: برای استانداری یزد با من هیچ صحبتی نشده است

 

سردار ابولقاسم ناظمی اردكانی گفت: درباره پذیرفتن مسئولیت استانداری یزد تا كنون از سوی وزارت كشور با من هیچ صحبتی نشده است.

وی  در باره شایعه استانداری وی در برخی از رسانه های خبری و خبرگزاریها افزود: صحت این اخبار را تایید نمی كنم زیرا تاكنون از سوی مسئولین وزارت كشوربا من هیچ گفتگویی نشده و انتشار این اخبار شایعه ای بیش نیست.

ناظمی در مورد رایزنی برخی از نزدیكان وی با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و گروهای سیاسی در یزد برای حمایت از استانداری خود گفت: این رایزنی ها و گفتگو ها با مشورت و اجازه من صورت نگرفته و مورد تایید من نیست. هرچند برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یزد از من حمایت می كنند.

وی در پایان گفت : در من انگیزه ای برای رفتن به یزد وجود ندارد ولی اگر مسئولین وزرات كشور از من بخواهند و احساس تكلیف كنم حاضرم برای خدمت به همشهریانم به این شهر بروم.

 

رایزنی نمایندگان یزد با وزیر كشور برای انتخاب استاندار جدید

 

مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی تصمیم دارند بعد از تعطیلات تابستانی مجلس برای رایزنی و گفتگو جهت انتخاب استاندار جدید یزد به ملاقات وزیر كشور بروند.

دكتر سید عباس پاكنژاد نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: این دیدار قرار است بعد از تعطیلات تابستانی مجلس و بازگشت یكی از نمایندگان استان از سفر خارج از كشور صورت گیرد .

وی گفت قرار است در این دیدار در مورد گزینه ها و معیارها ی استاندار جدید یزد با وزیر كشور صحبت گردد.

پاكنژاد در پاسخ به این سئوال كه آیا وزیر كشور موظف است در مورد انتخاب استانداران با نمایندگان مجلس گفتگو و مشورت نماید افزود: این حق نمایندگان است كه درباره گزینش استاندار حوزه كاری شان با وزیر كشور گفتگو و نظرات خود را بیان كنند و وزیر كشور موظف است نظر نمایندگان را در انتخاب استانداران تامین نماید.

وی با اشاره به ماجرای استعفاء نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پی انتخاب استاندار جدید زاهدان گفت: ممكن است در صورت عدم هماهنگی وزیر كشور با نمایندگان این استعفاء ها در استانهای دیگر كشور نیز به وقوع بپیوندد كه قابل تحمل برای دولت و مجلس شورای اسلامی نباشد.

گفتنی از میان نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام یحیی زاده نماینده میبد و تفت، محمدتقی محصل همدانی نماینده بافق و ابركوه وامیرحسن خانی نماینده طبس از نامزدی ابوالقاسم عاصی برای تصدی استانداری یزد حمایت می كنند و دكتر پاكنژاد نماینده یزد و صدوق بیشتر تمایل به ابقای سید حمید كلانتری استاندار فعلی یزد را دارد.

همچنین گفته می شود محمدرضا تابش نماینده اردكان در مجلس شورای اسلامی با گذاشتن پیش شرط های مبنی بر دفاع استاندار آینده از تقسیمات فعلی استان برای اختصاص یك نماینده از شهر اردكان برای مجلس شورای اسلامی از نامزدی سردار ابوالقاسم ناظمی اردكانی حمایت خواهد كرد.

 

 

عاصی؛ اصلی ترین نامزد استانداری یزد

 

یك منبع آگاه در وزارت كشور با تكذیب برخی شایعات موجود درباره انتخاب استاندار جدید یزد گفت كه هنوز وزیر كشور در این باره تصمیم نگرفته است.

 

برخی منابع خبری در روزهای گذشته از قطعی شدن انتخاب استاندار یزد خبر داده بودند اما این منبع نزدیك به پورمحمدی گفت: اخبار موجود صحت ندارد و ساخته و پرداخته رسانه ها و برخی جریانها است.

 

وی افزود: آقای پورمحمدی هنوز در حال بررسی گزینه های موجود برای استانداری یزد هستند و هنوز هیچ تصمیمی نگرفته اند.

 

وی گفت: در حال حاضر جدی ترین گزینه ای كه به آقای پورمحمدی پیشنهاد شده آقای عاصی است كه وزیر كشور رایزنیهایی در این باره داشته است.

 

وی افزود: اخیرا تشكلهای سیاسی و فرهنگی اصولگرا در یزد با ارسال نامه ای به آقای رئیس جمهور و وزیر كشور از انتخاب آقای ابوالقاسم عاصی به عنوان استاندار جدید یزد جمایت كرده اند و نظر رئیس جمهوری نیز در این باره مثبت است اما بر اساس گزارشهای دریافتی شخص ایشان از پذیرفتن این سمت استنكاف كرده است.

 

وی گفت: با توجه به خودداری آقای عاصی از پذیرش این سمت، رایزنیها ادامه دارد و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

 

وی افزود: گزینه های دیگری نیز در دستور كار آقای پورمحمدی قرار دارند اما فعلا تصمیمی در این باره گرفته نشده و احتمالا بعد از قطعی شدن عدم پذیرش آقای عاصی در این باره تصمیم گیری می شود.

 

وی خاطرنشان كرد: آقای پورمحمدی حتما قبل از انتخاب استاندار یزد نظر نمایندگان استان و امام جمعه یزد را جویا خواهد شد.

 

 حجه الاسلام دكتر ابویی رئیس شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی در یزد از تایید ارسال نامه گروههای اصولگرای استان یزد به رئیس جمهوری در حمایت از عاصی خودداری كرد و حاضر به تایید یا تكذیب این خبر نشد.

 

وی در عین حال گفت كه در این باره در بین نیروهای اصولگرای یزد اتفاق نظر وجود دارد و آنها تنهااز نامزدی آقای عاصی برای این سمت حمایت می كنند.

 

وی گفت: تنها مشكلی كه در این زمینه بوجود آمده خودداری ایشان از پذیرفتن این مسئولیت است.

 

ابویی افزود: احتمال دارد در روزهای آینده برخی علما و بزرگان یزد نیز برای متقاعد كردن آقای عاصی با ایشان گفتگو كنند.

 

 

 

 

 

 

 

 
 

دیروز انجام گرفت: .

رایزنی وزیر كشور با نمایندگان استان یزد برای انتخاب استاندار جدید

 

نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی روز گذشته با وزیر كشور در مورد انتخاب استاندار جدید یزد دیدار كردند.

 در این جلسه كه تمام نمایندگان استان یزد به غیر از دكتر پاكنژاد حضور داشتند نمایندگان استان یزد در مورد انتخاب استاندار جدید یزد با وزیر كشور به گفتگو پرداختند.

در این جلسه نمایندگان استان ، با ارایه گزارشی از توانمندیها وظرفیت های گسترده استان یزد معیارها و گزینه های خود را برای انتخاب استاندار جدید به وزیر كشور اعلام كردند.

ابوالقاسم عاصی ، ابوالقاسم ناظمی اردكانی ، صالح جوكار و دهستانی گزینه های نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی برای انتخاب استاندار جدید بود.

وزیر كشور نیز در این جلسه ضمن تشكر از تلاشهای سید حمید كلانتری استاندار یزد به نمایندگان قول داد با در نظر گرفتن معیارها و توانمندیهای استان یزد استانداری را انتخاب كند كه بتواند به وعده ها و شعارهای رییس جمهور و دولت منتخب عمل نماید.

در این دیدار همچنین وزیر كشور به نمایندگان گفت: با نظر رییس جمهور و مشورت با اعضای ستاد احمدی نژاد در یزد در آینده نزدیك استاندار جدید را انتخاب خواهم كرد.

 

 

 

خبر ویژه/ .

دعوت وزیر كشور از عاصی برای برای پذیرش استانداری یزد

 

وزیر كشور روز گذشته از عاصی خواست سمت استانداری یزد را بپذیرد.

 وزیر كشور روز گذشته ( پنج شنبه) به صورت رسمی از استاد عاصی خواست سمت استانداری یزد را بپذیرد.

در همین حال برخی از افراد نزدیك به عاصی به سایت خبری « یزد نیوز» گفتند : استاد عاصی تصمیم به پذیرش سمت استانداری یزد را ندارد و از قبول دعوت وزیر كشور استنكاف كرده است.

گفته می شود احمدی نژاد رییس جمهور نیز در تماس تلفنی برخی از اعضای ستادش در یزد با وی، حمایت خود از عاصی رااعلام كرده است.

همچنین امروز برخی از علما و روحانیون یزد در دیدار با عاصی از وی خواسته اند دعوت وزیر كشور را قبول نماید.

شنیده شده است جمع زیادی از خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران در حال تهیه طوماری برای دعوت از عاصی برای پذیرفتن دعوت وزیر كشور هستند.

 

 

 

 

 

 

سایت شوق

بابایی استاندار یزد خواهد شد؟.  27/6/84    کلانتری میرود یا می ماند؟      28/6/84 

 آقای وزیر کشور! یزد  یکی از استانهای ایران است  30/6/84

گفتگو کوتاه تلفنی با بابایی فرماندار شهرستان مهریز      28/6/84

 عاصی استاندار یزد صنعتی، نخواهد شد!  4/7/84 عاصی در دسترس نیست!8/7/84

اخبار مرتبط

 معرفی استاد عاصی از افراد مطرح جهت تصدی پست استاندار یزد

 استاندار بومی چه كسی است؟

نامه ای به آقای دکتر پاکنژاد 

رقابت برای تعیین استاندار جدید یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا