یزدفردا :حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم اختتامیه کنگره ملی پیشوای صادق (ع) در یزد گفت: فعالیت در عرصه های اجتماعی و علمی باید جزو اولویت های ما قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، مراسم اختتامیه کنگره ملی پیشوای صادق با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار گردید که در این مراسم حجت الاسلام شرفخانی ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در برگزاری با شکوه این کنگره افزود: استان یزد یکی از پیشگامان برگزاری کنگره امامان معصوم در کشور بوده است.

وی در ادامه به بیان دیدگاه های امام صادق (ع) پرداخت و گفت: منتظران ظهور باید در عرصه های اجتماعی و علمی فعال باشند و نباید ظهور لقلقه زبانی باشد. وی با شاره به نقش امام صادق(ع) در رهبری جامعه خاطر نشان کرد: پیشوای صادق مخالف سکولاریسم است و ما نیز باید با تاسی از این امام بزرگوار به دنبال حضور پررنگ در عرصه های اجتماعی باشیم و آن را منحصر به مساجد و جمع های دینی نکنیم زیرا حاکمیت اسلامی، زمینه ساز حکومت مهدوی است.

وی در ادامه افزود: یکی از وظایف اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج معارف معصومین علیهم السلام و بالا بردن سطح باورهای مردم و آشنایی بیشتر با آل هدی میباشد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: یکی از راهکارهای اجرایی این هدف ، برنامه بزرگداشت و کنگره امامان معصوم علیهم السلام می باشد که در طی برگزاری کنگره ضمن تیین ابعاد وجودی شخصیت علمی و معنوی امامان برای آحاد جامعه نسبت به سیره و اخلاق آن امام همام نیز معرفت افزایی می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی افزود:از آنجا که مردم عزیز کشور اسلامی مان ایران علاقه و عشق و محبت وافری نسبت به اهل بیت عصمت وطهارت دارند و در تمام برنامه هایی که مرتبط با این بزرگواران باشد با شور و حرارت خاصی حضور بهم میرساند ، حضور عموم مردم بویژه جوانان ، اندیشمندان و بانوان در این کنگره ها و مراسمات قابل تقدیر و توجه است.

وی یکی از دلایل انتخاب عنوان کنگره پیشوای صادق برای استان یزد و انتصاب آن به امام ششم امام جعفر صادق (ع) فرمود: می تواند همین وجود امامزادگان واجب التعظیم که از نوادگان امام صادق (ع) می باشند و شاخص ترین امامزاده سطح استان امامزاده جعفر(ع)می باشد که جایگاه بلند معنوی در نزد مردم متدین و دارالعباده یزد داراست.

شرفخانی تصریح کرد: امام صادق علیه السلام با شناخت صحیح از زمان خود به بحث معرفت افزایی و بصیرت بخشی و تعمیق باورهای دینی مردم و نعیین حدود و خطوط اسلام راستین از دیگر خطوط انحرافی از قبیل صوفیه ، اسلام درباری عباسی ، ... پرداخت . مسلما تلاش امام صادق علیه السلام در تعمیق مکتب تشیع اثرات ارزشمندی در تداوم مکتب و شناخت صحیح مردمان دوران حضرت و بعد از آن به تشیع داشته است.

وی در بیان نکات بارز زندگانی امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: تربیت شاگردان متعدد در علوم مختلف و اعزام ایشان برای محاجّه با منحرفان فکری و عقیدتی یکی از نکات بارز زندگانی امام صادق (ع) است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا