سقوط اتوبوس از روی پل درمحور طبس در استان یزد 9 كشته و 11 مجروح برجا گذاشت

یزدفردا :بنا به گزارش واحدEOC مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد ساعت 4:28 صبح روز سه شنبه اول آذر ماه 1390 یک دستگاه اتوبوس در 3 کیلومتری محور خرانق - ساغند به دنبال خواب آلودگی راننده و لغزنده بودن جاده واژگون شد.

به گزارش یزدفردا : در اثر این سانحه دلخراش متاسفانه 28 نفر مصدوم و 9 نفر فوت می نمایند که یکی از مصدومان این سانحه نیز بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهد
بنا به گزارش این مرکز جهت پوشش دهی به مصدومین این حادثه ناگوار 10 دستگاه آمبولانس از پایگاه های مختلف اورژانس 115 به همراه 8 دستگاه آمبولانس سازمان هلال احمر یزد و دو دستگاه خودرو نجات این سازمان به محل حادثه اعزام گردیده و مصدومین را به بیمارستانهای افشار ، شهید رهنمون ، شهید صدوقی و شهدای کارگر یزد منتقل نمودند

سقوط اتوبوس در محور خرانق - اردکان 11 کشته و 14 مجروح برجای گذاشت.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور

معاون عملیات ترافیکی پلیس راه کشور گفت : واژگونی یک دستگاه اتوبوس بنز 9 کشته و 11 مجروح برجای گذاشت .


سرهنگ اسفندیاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر افزود : این اتوبوس کیلومتر 58 محور یزد - طبس به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت لغزندگی جاده واژگون شد .
وی افزود : در 24 ساعت گذشته 34 درصد از تصادفات جاده ای منجر به واژگونی وسائل نقلیه شده است .
اظهارات رییس پلیس راه استان یزد

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: در این حادثه که صبح دیروز رخ داد یک دستگاه اتوبوس از مشهد عازم یاسوج بود که به علت لغزندگی جاده و ناتوانی راننده در کنترل خودرو از پل هشت متری سقوط کرد و 9 نفر از سرنشینان آن در دم جان باختند.

سرهنگ حسینی افزود: 16 مجروح این حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند که 2 نفرشان جان سپردند.

او گفت: حال بقیه مجروحان مساعد اعلام شده است.

رییس پلیس راه استان یزد گفت:سقوط یك دستگاه اتوبوس از روی یك پل هشت متری در محور یزد به طبس منجر به فوت 9 نفر و مجروح شدن 11 نفر دیگر شد.

سرهنگ سیدحسن حسینی  در گفت و گو با   ایرنا افزود: این اتفاق ناگوار بامداد امروز در كیلومتر 75 محور یزد به طبس رخ داد.

وی اظهار داشت:این اتوبوس درمجموع 24 مسافر داشت كه به دلیل لغزندگی جاده، بارش باران و ناتوانی راننده در كنترل خودرو به پایین پل سقوط كرد.

سقوط اتوبوس از روی پل درمحور طبس در استان یزد 9 كشته و 11 مجروح برجا گذاشت

وی گفت: مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستانهای یزد منتقل شدند.

حسینی با بیان اینكه این اتوبوس از مشهد به سمت یاسوج در حركت بود، افزود: حال مجروحان رو به بهبود است.

وی درعین حال باانتقاد از اورژانس گفت:نیروهای اوژانس تنها با یك دستگاه آمبولانس كه آن هم فقط به یك برانكارد مجهز بود به محل حادثه آمدند ضمن آنكه نیروهای هلال احمر نیز از امكانات لازم و كافی برای بیرون كشیدن افراد از لای خودرو برخوردار نبودند.

پاسخ سرپرست مركز مدیریت حوادث و مركز فوریتهای پزشكی استان یزد

با این حال، سرپرست مركز مدیریت حوادث و مركز فوریتهای پزشكی استان یزد اعلام كرد: در مجموع از طرف اورژانس و هلال احمر 21 دستگاه امبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

 دکتر محمدحسن نجفی  افزود: تنها یك آمبولانس با تاخیر به محل حادثه رفت كه آن هم به دلیل آدرس اشتباهی بود كه به این مركز اعلام شده بود.

وی اظهارداشت: هر دستگاه آمبولانس تنها مجهز به یك برانكارد است و بیش از یك برانكارد با خود حمل نمی كند.

به گفته وی، پایگاه های اوژانس بیش از 60 كیلومتر با محل حادثه فاصله داشتند ضمن آنكه در زمان اعزام آنها جاده مه آلود و بارندگی بود.

معاون امداد و نجات هلال احمر یزد

معاون امداد و نجات هلال احمر یزد هم با تكذیب كامل نبودن تجهیزات این مركز در این حادثه گفت: یك تیم مجرب كه طی دو سال گذشته در كشور رتبه نخست را كسب كرده است ،با تجهیزات كامل به محل حادثه اعزام شدند.

 محمد زارع  افزود: در محل حادثه پایگاه هلال احمر وجود ندارد و نزدیكترین پایگاه به محل حادثه سید نورالدین  می باشد كه 30 كیلومتر بعد از شهر اردكان واقع است.

وی با بیان اینكه هشت آمبولانس جمعیت هلال احمر به محل اعزام شد،گفت:هرچند افرادی از روی دلسوزی انتقاد می كنند اما سروكار ما با یك مشت آهن پاره است و نمی توان بدون دقت، نظر كارشناسی ارائه داد

اما تصاویر این حادثه دلخراش :

سرویس عکس یزدفردا :

سقوط اتوبوس از روی پل درمحور طبس در استان یزد 9 كشته و 11 مجروح برجا گذاشت

سقوط اتوبوس از روی پل درمحور طبس در استان یزد 9 كشته و 11 مجروح برجا گذاشت

سقوط اتوبوس از روی پل درمحور طبس در استان یزد 9 كشته و 11 مجروح برجا گذاشت

سقوط اتوبوس از روی پل درمحور طبس در استان یزد 9 كشته و 11 مجروح برجا گذاشت

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا