کرج:

جدال خونین مرد وظیفه‌شناس و راننده فراری


حادثه>داخلی -گروه حوادث:

مرد وظیفه شناس وقتی دید راننده پژو بعد از تصادف با 2 زن جوان قصد فرار دارد، جانش را به خطر انداخت تا مانع فرار او شود.

این مرد در حالی که بر اثر ضربه چاقو به شدت مجروح شده بود، آن‌قدر راننده را تعقیب کرد تا توانست وی را دستگیر کند و به ماموران کلانتری تحویل دهد. عصر 25آبان امسال خودروی پژویی که با سرعت زیاد در خیابان ماهدشت کرج در حرکت بود وارد ایستگاه اتوبوس شد و به 2زن که کنار ایستگاه ایستاده بودند، برخورد کرد. صدای ترمز وحشتناک ماشین، توجه رهگذران را جلب کرد و همه دیدند که راننده پژو بعد از این تصادف قصد فرار از محل حادثه را داشت. اما در همین هنگام مردی از میان جمعیت به کمک حادثه‌دیدگان شتافت و خواست مانع از فرار راننده پژو شود که حادثه‌ای وحشتناک رخ داد؛ دوستان راننده پژو، با مشاهده این صحنه برای فراری دادن وی وارد عمل شدند و با چاقو ضربه‌ای به گردن این مرد زدند. همزمان با این حادثه، راننده پژو ماشینش را در محل رها کرد و پا به فرار گذاشت اما مرد‌وظیفه‌شناس به تعقیب او پرداخت و سرانجام توانست وی را به دام بیندازد.

حالا 6 روز از این حادثه می‌گذرد و مرد 47ساله که با ضربه چاقو مجروح شده، تحت عمل جراحی قرار گرفته و به گفته پزشکان از خطر مرگ نجات یافته است.او در گفت‌وگو با همشهری درباره جزئیات روز حادثه می‌گوید: ساعت18:20 چهارشنبه 25آبان بود که از محل کارم در کیلومتر 13اتوبان کرج- ماهدشت بیرون آمدم. زمانی که در ماشینم را باز کردم تا سوار شوم، ناگهان صحنه وحشتناکی را در آن طرف اتوبان دیدم؛ یک خودروی پژو 405 که با سرعت بسیار زیادی در حال عبور از خیابان بود، در یک لحظه وارد ایستگاه اتوبوس شد و به 2 زن که در ایستگاه ایستاده بودند برخورد کرد. سرعت ماشین آن‌قدر زیاد بود که راننده نتوانست ماشینش را کنترل کند و بر اثر این حادثه، یکی از آن دو زن به پیاده‌رو پرت شد و محکم با دیوار باغی که آنجا بود برخورد کرد. با دیدن این صحنه بلافاصله ماشینم را قفل کردم و به آن طرف اتوبان رفتم تا به حادثه‌دیده‌ها کمک کنم. همزمان، با اورژانس و 110 نیز تماس گرفتم اما ارتباط برقرار نمی‌شد. چون یکی از آن دو زن به شدت مجروح شده بود، از یکی از شاهدان خواستم مدام با اورژانس تماس بگیرد و خودم کنار ماشین پژو ایستادم تا مانع از فرار راننده شوم.

وی ادامه می‌دهد: وقتی موفق نشدیم با اورژانس تماس بگیریم یکی از همکارانم آن دو زن را به بیمارستان انتقال داد. بعد از رفتن آنها، من و بقیه شاهدان منتظر رسیدن پلیس بودیم و اجازه نمی‌دادیم که راننده پژو فرار کند تا اینکه 5-4 مرد جوان که به‌نظر می‌رسید از دوستان راننده هستند، به سمت ما آمدند. آنها با پرسیدن سؤال می‌خواستند حواس همه را پرت کنند. یکدفعه دیدم که راننده پژو قصد فرار دارد. به سمت او رفتم و اجازه ندادم فرار کند. گفتم باید صبر کند تا پلیس برسد چون پای جان 2‌آدم در میان است. همین که دست او را گرفتم یکی از مردانی که به طرف ما آمده بودند رو به من کرد و گفت تو دخالت نکن. اما من باز هم گفتم که به خاطر انسانیت اجازه نمی‌دهم این راننده فرار کند. یکدفعه یکی از آنها با چاقو ضربه‌ای به گردنم زد. همزمان با این اتفاق راننده پژو از ماشین پیاده شد و پا به فرار گذاشت. در حالی که احساس می‌کردم خون زیادی دارد از من می‌رود، دستم را روی زخم گردنم گذاشتم و با آن وضعیت به‌دنبال راننده دویدم. او با پای پیاده فرار می‌کرد و من که لباسم کاملا خونی شده بود، او را تعقیب می‌کردم.

مرد وظیفه‌شناس می‌گوید: راننده فراری برای یک اتوبوس دست تکان داد و سوار شد، من هم به‌دنبال او سوار اتوبوس شدم و فریاد زدم که «این مرد یک مجرم فراری است» و از راننده اتوبوس خواستم تا کنار یک کلانتری توقف کند. در همان حال دست راننده فراری را گرفتم و وقتی اتوبوس کنار کلانتری محمدشهر توقف کرد، او را تحویل ماموران دادم اما چون حادثه در اتوبان ماهدشت اتفاق افتاده بود آنها پرونده را به همراه متهم به کلانتری ماهدشت فرستادند.

بعد از اینکه متهم را تحویل دادم خیالم راحت شد و با دوستانم تماس گرفتم تا مرا به بیمارستان برسانند. آن شب تحت عمل جراحی قرار گرفتم. پزشکان می‌گفتند اگر ضربه به شاهرگم خورده بود قطعا مرده بودم.یک روز در بیمارستان بستری بودم و پس از آن مرخص شدم. حالا هم به دادسرای ماهدشت رفته‌ام و به طرح شکایت پرداخته‌ام تا عامل حمله به من شناسایی شود.

وضعیت 2 زن مجروح شده

در حالی که رسیدگی به این پرونده آغاز شده، پیگیری خبرنگار همشهری نشان می‌دهد دو زنی که در تصادف با خودروی پژو مجروح شده بودند، بعد از درمان اولیه از بیمارستان مرخص شده‌اند. یکی از آنها باردار بوده و خوشبختانه هیچ مشکلی برای جنین و خودش پیش نیامده اما دیگری به‌خاطر شکستگی پاها، لگن، فک و دندان‌هایش باید چند روزی در خانه استراحت کند.

خواهر این زن گفت: خواهرم آن روز به همراه همکارش از محل کارش بیرون آمده بود تا به خانه برگردد. آنها معمولا با اتوبوس به خانه برمی‌گشتند و آن روز هم کنار ایستگاه اتوبوس منتظر بودند که این اتفاق برایشان افتاد. خواهر من 2روز در سی‌سی‌یو بستری بود و الان از شدت ضربه‌هایی که به او وارد شده هذیان می‌گوید. در این مدت یک بار تحت عمل جراحی قرار گرفته و ما به شدت نگرانش هستیم و هنوز فرصت نکرده‌ایم که شکایتمان از راننده پژو را پیگیری کنیم اما شنیده‌ایم که راننده خاطی همان روز توسط مرد وظیفه شناسی دستگیر شده و در اختیار کلانتری قرار گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا