راز مرگ دختر جوانی که قربانی تزریق مواد مخدر شده بود بعد از گذشت بیش از 15 ماه فاش شد.



به گزارش شرق، کارآگاهان جنایی 20شهریور سال گذشته در جریان خبر کشف جسد متعلق به دختری جوان در مسیر شمال به جنوب اتوبان چمران، بین پل مدیریت و خیابان ملاصدرا قرار گرفتند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. آنها متوجه شدند متوفی دختر 30 ساله‌ای به‌نام ستاره است که والدینش دو روز قبل مفقود شدن او را به پلیس گزارش داده بودند. پدر ستاره بعد از اطلاع از کشف جسد فرزندش به اداره ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی رفت و به ماموران گفت: «دخترم از مدتی پیش با پسری به نام بهنام آشنا شده و روز حادثه قرار بود برای ترخیص خودرواش همراه بهنام به راهنمایی و رانندگی بروند. ظهر همان روز ستاره پس از تحویل گرفتن خودرو به منزل بازگشت اما پس از دقایقی به بهانه خرید مجددا از خانه خارج شد.» افسران جنایی با توجه به گفته‌های پدر ستاره، بهنام را تحت تعقیب قرار دادند و این جوان 28 ساله را که ساکن یکی از برج‌های مسکونی خیابان ملاصدرا بود دستگیر کردند.



بهنام در بازجویی‌ها گفت: «من به کراک اعتیاد دارم و به همین علت چند بار به همراه ستاره برای خرید مواد به حوالی اتوبان چمران رفته بودیم تا اینکه به ستاره پیشنهاد دادم برای تفریح هم که شده، گاهی اوقات مصرف مواد را تجربه کند و پس از آن بود که ستاره هم گاهی اوقات همراه من مواد مصرف می‌کرد و به همین علت با فروشندگان مواد آشنا شده بود. روز حادثه هم او قصد داشت مواد تهیه کند، به همین علت پس از آنکه او را به در منزل پدرش رساندم، گفت که می‌خواهد تنهایی برای خرید مواد به منطقه ده‌ونک برود و از شخصی به نام پیروز که در کار خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارد، مواد بخرد.» کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده فهمیدند پیروز اردیبهشت امسال به اتهام خرید و فروش موادمخدر دستگیر شده است و در زندان قزلحصار به سر می‌برد، به همین دلیل او را به پلیس آگاهی منتقل کردند و تحت بازجویی قرار دادند.



این مرد 38ساله‌ گفت: «از طریق صحبت‌های یکی از دوستانم به نام محمد که از فروشندگان مواد در منطقه ده‌ونک است، متوجه شدم یکی دیگر از فروشندگان مواد به نام ساشا، دختر جوانی را برای مصرف مواد به کلبه‌ای چوبی در فضای سبز حوالی ده‌ونک برده است. پس از گذشت چند روز از این موضوع بود که ساشا برای خرید مواد به من مراجعه کرد و در ازای هزینه خرید مواد، یک رشته گردنبند طلای زنانه به من داد و مدعی شد این گردنبند متعلق به همان دختر جوانی است که چند روز پیش به او مواد فروخته است.»با توجه به اظهارات پیروز درخصوص اینکه هنوز گردنبند را در مخفیگاهش دارد، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه پیروز و بازرسی از این محل موفق به کشف گردنبند متعلق به ستاره شدند و پس از آن دستگیری ساشا در دستور کار قرار گرفت. تحقیق درباره این متهم 30ساله فاش کرد او از مجرمان سابقه‌داری است که بارها به اتهام‌هایی مانند تهیه و تکثیر تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی، رابطه نامشروع، خرید و فروش موادمخدر، ایجاد مراکز فساد و درگیری با ماموران دستگیر و روانه زندان شده است. این جوان سرانجام با انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی، در 13 تیر سال ‌جاری در حوالی میدان فاطمی شناسایی و دستگیر شد. وی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «18 شهریور پارسال من به همراه محمد، دختر جوانی را در حوالی اتوبان چمران مشاهده کردیم. با نزدیک شدن به این دختر جوان متوجه شدیم وی به علت مصرف بیش از حد مواد در حالت طبیعی قرار ندارد، به همین علت او را به کلبه‌ای چوبی در منطقه ده‌ونک بردیم. حدود ساعت هشت صبح بود که متوجه شدیم این دختر نفس نمی‌کشد و برای همین آنقدر منتظر ماندیم تا هوا مجددا تاریک شود. بعد محمد یک وانت پیکان تهیه کرد و حدود ساعت دو نیمه شب جسد را به حوالی چمران بردیم و رها کردیم و خودمان نیز به سرعت از محل دور شدیم.»



با توجه به اعترافات ساشا، محمد نیز که در زندان قم در بازداشت به‌سر می‌برد به پلیس آگاهی منتقل شد و او نیز انگشت اتهام را به سوی فرد دیگری نشانه گرفت و از دختری به نام صبا نام برد. او گفت: «زمانی‌که به همراه ساشا متوجه این دختر جوان شدیم، یکی از خریداران مواد به نام صبا را که بارها خود من به او مواد فروخته بودم، مشاهده کردم او ستاره را از ماشین پیاده کرد و به سرعت از محل دور شد. پس از نزدیک شدن متوجه شدیم آن دختر به علت مصرف مواد در وضعیت مناسبی قرار ندارد.» کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست‌آمده از هویت صبا، این دختر 28ساله را 13 آذر در خانه‌اش در خیابان میرداماد دستگیر کردند. او به کارآگاهان گفت: «آن روز برای تهیه مواد به منطقه ده‌ونک رفتم و در آنجا متوجه شدم دختر جوانی مثل من قصد خرید مواد دارد. پس از خرید و تهیه مواد، هر دو برای مصرف به ماشین من رفتیم و در آنجا به ستاره گفتم تزریق مواد اثر بهتری دارد. او قبول کرد مواد را تزریق کند و از آنجایی‌که تجربه تزریق مواد را نداشت، خودم این کار را برایش انجام دادم که ناگهان پس از تزریق، از وضعیت طبیعی خارج شد. بسیار ترسیده بودم و به همین علت او را به سرعت از ماشین پیاده کردم و در حالی‌که دو نفر به ماشین نزدیک می‌شدند، به سرعت از محل دور شدم.»به این ترتیب راز مرگ دختر معتاد فاش و پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر با اشاره به نظریه پزشکی قانونی درخصوص علت مرگ ستاره گفت: «برابر اعلام نظریه پزشکی قانونی، علت اصلی مرگ نارسایی تنفسی ناشی از تزریق بیش از اندازه مواد (به میزان 50درصد) و عدم انجام اقدامات درمانی فوری (به میزان 50درصد) عنوان شده است؛ بنابراین با توجه به اعترافات متهمان پرونده درخصوص تزریق مواد و عدم انتقال به مرکز درمانی، متهمان با صدور قرار و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا