یزدفردا:به نام خدا/شهردار يزد به اتفاق معاونين ومديران عامل سازمانهای شهرداری به منظور ارائه گزارش عملکرد شش ماهه اول سال 84 با

 حضرت حجت الاسلام صدوقي نماينده ولی فقيه و امام جمعه يزد ديدار کردند .

در اين جلسه حجت الاسلام صدوقی با اشاره به پراکندگی و گسترش بی رويه شهر يزد زحمت زياد شهرداری در زمينه نظافت شهری را ياد آور شد و برهمکاری مردم با شهرداری و نقش مثبت آنها در اين زمينه تاکيد کرد .
وی در بحث ترافيک خاطر نشان کرد با توجه به اينکه روز به روز به تعداد وسايل نقليه افزوده می شود و مشکلات مشابهی در همه شهرها پديد می آيد شهر يزد علاوه بر اين با معضل موتور سواران نيز روبروست که رعايت نکردن ضوابط راهنمايي و رانندگی از سوی جوانان مشکل ساز شده است .
نماينده ولی فقيه در يزد توصيه کرد با اين وجود ما بايد تمام تلاشمان را برگسترش وسايل نقليه عمومی و دسترسي آسان مردم به آن به کار بنديم .
حجت الاسلام صدوقی در راستای دسترسی آسان مردم به وسايل نقليه عمومی به حرکت خوب واگذاری اتوبوسها به بخش خصوصی اشاره کرد و با توجه به اينکه ساعت کار اتوبوسهای شهری در ساعت 30/20 به پايان می رسد و مردم برای بعد از اين زمان تکليفی ندارند خواستار يافتن راهکاری برای اين مسئله شد .
وی بااشاره به ارتباطی که بين شهر يزد و ديگر شهرهای اطراف وجود دارد و در آينده به خطوط مترو نياز پيدا می شود اظهار داشت : به فکر باشيم و از حالا نقشه هاو طرحهای خود را آماده کنيم تا شرکتها و ادارات با هماهنگی بيشتری طرحها رابه اجرا درآورند .
امام جمعه يزد با ياد آوری طولانی شدن موضوع افتتاح کشتارگاه صنعتی جاده طبس بر راه اندازی هرچه زودتر آن تاکيد کرد .
نماينده ولی فقيه در يزد افزايش نرخ عوارض برای جبران کاستی های سالهای گذشته را از سوی برخی شوراهای اسلامی شهر رد کرد و اظهار داشت : دولت بايد برای بودجه شهرداريها کمکهايي رادر نظر بگيرد .
حجت الاسلام صدوقی با اشاره به وضعيت آب و هوايي يزد رشد سرانه فضای سبز به 10 متر را تحسين کرد و بر سرعت درکارها براساس قوانين ومقررات وجلوگيری ازتجاوز به حريم رفت وآمد مردم درپياده روها سفارش نمود .
در اين جلسه شهردار و مسئولين شهرداری به تشريح عملکرد شهرد اری پرداختند و مشکلات و موارد لازم را در زمينه های گوناگون از جمله عدم همکاری مفيد بين بخشي و تعامل بين ادارات و شرکتها و عدم کفايت بودجه را مطرح نمودند .
مهندس شايق در اين جلسه با تشريح کلی پروژه های شهرداری توضيحاتی را در رابطه با پل روگذر ميدان باهنر ارائه کرد و دليل روگذر بودن اين پل را عبور کابل فيبر نوری در عمق 20/1 متری زمين دانست .
شهردار يزد اظهاراميدواری کرد نيمی ازهزينه اين پل از سوی مشارکت های مردمی تامين شود .
وی همچنين از نصب پلهای عابر پياده روبروی پارک شادی و بيمارستان افشار در چند روز آينده خبر داد .
همچنين در اين جلسه به توليد روزانه 220 تن زباله در شهر اشاره گرديد که 60 درصد آن قابل بازيافت می باشد و جهت کاهش حجم زباله روزانه تاثير تفکيک زباله از مبدا و لزوم آگاهی به شهروندان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
علاوه براين در اين جلسه اعلام گرديد در کشتارگاه صنعتی يزد در حدود 55 ميليارد ريال هزينه شده و با توجه به اينکه پروژه از چهار ماه قبل آماده بهره برداری بوده است می توان سه مشکل تامين هزينه های يک ميلياردريالی لوله گذاری 22 کيلومتری انتقال آب و تعهدات 15 ميليارد ريالی و مهمتر از همه سرباز زدن حق العمل کارها از رفتن به آنجا را ازمهمترين عوامل تاخير در بهره برداری از اين پروژه نام برد .
همچنين جابجايي 20 ميليون نفر مسافر ، راه اندازی خط جابجايي مسافر در مسير شهرستان مهريز از سوی سازمان اتوبوسرانی ، جابجايي 166 هزار نفر مسافر توسط تاکسيها و انجام 700 هزار متر مربع آسفالت در شش ماهه اول امسال و ارائه فعاليتهای انجام شده از سوی ديگر سازمانهای شهرداری از عمده مواردی بود که در اين جلسه مطرح گرديد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا