اعدام و ۵۰ سال حبس، مجازات ۲ مرد که به زنان کرجی تجاوز می کردند

یزدفردا:


در حالی که سردسته باند ربودن و تجاوز به زنان کرجی همچنان متواری است، دادگاه کیفری استان تهران 2 متهم دیگر پرونده را به اعدام و 50 سال حبس محکوم کرد.

بهمن ماه سال 84 زن جوانی به پلیس آگاهی کرج مراجعه کرد و مدعی شد، بعد از اینکه سوار خودرویی شده است،‌ سه مرد که داخل خودرو بودند او را ربوده و بعد از انتقال به مکانی خلوت، مورد آزار و اذیت قرار داده و اموالش را به سرقت بردند. وی ادامه داد: بعد از اینکه متوجه تغییر مسیر راننده شدم خیلی ترسیدم و به راننده گفتم خودرو را متوقف کند اما به حرف‌های من توجهی نکردند و مرا مورد آزار جنسی قرار دادند و به شدت کتکم زدند. هرچه پول و طلا داشتم از من گرفتند و بعد من را وسط بیابان رها کردند.

بررسی ادعای این زن آغاز شده ‌بود که در همین زمان چند زن دیگر هم شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند و از آنجایی که گفته‌های این زنان شبیه به هم بود، پلیس متوجه شد احتمالا کسانی که به این افراد تجاوز کرده‌اند یک باند هستند، چرا که همه این زنان مشخصات پیکانی سفید رنگ را به پلیس می‌دادند که سه مرد جوان سوار بر آن بودند. در حالی‌که بر تعداد شاکیان اضافه می‌شد، متهمان هنوز شناسایی نشده‌ بودند تا اینکه تعداد این شکایت‌ها به 15 فقره رسید و بعد از دو سال ماموران موفق شدند پیکان سفیدرنگی را که شاکیان مشخصاتش را می‌دادند، شناسایی کنند.


2 نفر از سه مردی که گفته می‌شد با استفاده از پیکان سفید‌رنگ اقدام به آدم‌ربایی کرده‌اند بازداشت شدند و تحقیقات از آنها آغاز ‌شد. دو متهم به نام‌های امید و حسین اتهامات را انکار کردند، اما سرانجام بعد از چندین جلسه بازجویی جرم‌شان را پذیرفتند اما زمانی که مأموران از شاکیان خواستند برای شناسایی متهمان در اداره آگاهی حاضر شوند، فقط هفت نفر از آنها حاضر شدند و مابقی دیگر شکایت خود را پیگیری نکردند. بعد از اینکه هفت نفر از قربانیان دو متهم را شناسایی کردند، آنها پذیرفتند به این زنان تعرض کرده‌اند.

متهمان در اعترافات خود به مأموران گفتند که به همراه یکی دیگر از دوستان خود به نام مهدی زنان جوان را به‌عنوان مسافر سوار ماشین می‌کردیم و بعد به بیابان‌های اطراف کرج می‌رفتیم و آنها را مورد آزار قرار می‌دادیم. سپس پول‌ها و طلاهای این زنان را به سرقت می‌بردیم و آنها را رها می‌کردیم.

با توجه به اینکه گفته می‌شد بیشتر این تجاوزها در ابتدا توسط مهدی متهم فراری پرونده انجام شده تحقیقات برای دستگیری او ادامه یافت اما مأموران نتوانستند وی را بازداشت کنند و پرونده برای رسیدگی به اتهام دو متهم به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد.

امید و حسین در شعبه 79 دادگاه کیفری‌ استان تهران بارها مورد بازجویی قرار گرفتند و در مورد همدست فراری آنها از دو متهم سوال شد، اما حسین و امید گفتند نمی‌دانند مهدی کجاست و احتمالاً بعد از اینکه متوجه بازداشت آنها شده خود را مخفی کرده‌است. با توجه به اینکه تلاش‌ها برای شناسایی رئیس باند به جایی نرسید، روز گذشته دو متهم برای محاکمه در برابر قضات حاضر شدند. در ابتدای جلسه محاکمه 3 شاکی از هفت شاکی پرونده که در دادگاه حاضر شده ‌بودند در جایگاه ایستادند و شکایت خود را مطرح کردند.

یکی از این زنان گفت: من به ‌عنوان مسافر سوار ماشین شدم، در راه متهمان من را به یک بیابان بردند. آنها به شدت مرا کتک زدند و بعد هر سه من را مورد آزار قرار دادند. پول و مقدار زیادی طلا که همراهم بود را به سرقت بردند. گفته‌های این زن و شاکی‌های دیگر در حالی بود که سایر شاکیان هم در جلسات قبلی و در شکایت خود در بازپرسی جزییات تکان دهنده‌ای از این تجاوزات را توضیح داد‌ه‌ بودند.

در ادامه امید در مقابل قاضی محمدی‌کشکولی قرار گرفت و گفت: اتهام آدم‌ربایی را قبول دارم اما من به هیچ کدام از زنان تعرض نکردم. من فقط راننده ‌بودم و حسین و مهدی تعرض کرده و اموال شاکیان را سرقت می‌کردند البته باید بگویم از پول‌ها به من هم چیزی می‌رسید اما اتهام تعرض را قبول ندارم.

در ادامه دیگر متهم پرونده در جایگاه حاضر شد و گفت: من هم فقط اتهام آدم‌ربایی را قبول دارم. به هیچ‌کدام از این زنان تعرض نکردم اما می‌دیدم که امید و مهدی این کار را می‌کردند. من فقط در یک مورد می‌خواستم تعرض کنم که وقتی نزدیک زن جوان رفتم، پشیمان شدم. البته اتهام سرقت را قبول دارم.

بعد از بیان اظهارات متهمان و اخذ آخرین دفاع آنها از سوی دادگاه، قاضی محمدی‌کشکولی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهمان را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و هر کدام از آنها را به اتهام سرقت و آْدم‌ربایی به ترتیب به 10 و 15 سال حبس و مجموعاً 50 سال حبس محکوم کرد.(منبع:فارس)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا