پایان نخستین جلسه دادگاه فساد مالی/ دفاعیات خسروی نیمه‌تمام ماند

بر اساس اسناد موجود در پرونده فساد بزرگ مالی و کیفر خواستی که توسط جعفری دولت آبادی قرائت شد متهمان مرتکب پرداخت دهها مورد رشوه به برخی از کارکنان، مدیران بانک‌ها و افراد و برخی دستگاههای اجرایی تحت عناوین مختلف شده اند.


نخستین دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ ظهر شنبه در حالی ‏به پایان رسید که ‏در کیفرخواست قرائت شده توسط داداستان تهران عنوان شد این اتهامات دربرگیرنده‌ی موارد اتهامی 32 نفر از متهمان این پرونده و درخواست مجازات برای آنان است و پرونده اتهامات دیگر متهمان مفتوح است.


به گزارش مهر، ساعت 12:30 امروز نخستین جلسه رسیدگی به ‏اتهامات متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در حالی به اتمام رسید ‏که مه آفرید خسروی معروف به آریا به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده ‏در حال دفاع از اتهامات خود بود.‏

در این جلسه دادگاه ناصر سراج قاضی پرونده اتهامات وارده به مه آفرید خسروی معروف به آریا را با فراخواندن متهم به جایگاه قرائت کرد.

 

بر اساس این گزارش در متن این کیفرخواست آمده است:

 1- ارتشا، اختلاس، کلاهبرداری و جعل اسناد،

 2- شرکت در پولشویی از طریق مصارف حاصل از جرم،

 3- 136 فقره گشایش اعتبارات اسنادی در بانک صادرات از تاریخ 10 تیر سال 88 تا 9 مرداد سال 90 به تقاضای شرکت فولاد ایران به مبلغ 28 تریلیون و 544 میلیارد و 400 میلیون ریال،

 4- استفاده از مبلغ اختلاس در تاسیس بانک آریا،

 5- خروج بخشی از سرمایه به خارج از کشور،

 6- پرداخت رشوه که 30 فقره رشوه آن را متهم اعتراف کرده و برای 16 مورد پرداخت رشوه قرار مجرمیت صادر شده که یکی از آنها رشوه به مدیر عامل بانک ملی بوده است.


همچنین مبلغ 24 میلیارد و 500 میلیون ریال رشوه به رئیس شعبه بانک صادرات اهواز، رشوه به کارکنان شعبه مرکزی، بانک مرکزی کیش، 20 میلیون ریال رشوه به خانم "میم"، 70 میلیون ریال رشوه به آقای "ز"، 50 میلیون ریال رشوه به خانم "الف"، 20 میلیون ریال رشوه به آقای "س"، 10 میلیون ریال رشوه به آقای "ک"، 9 میلیارد ریال رشوه به آقای "الف" از مسئولان عالی وزارت صنایع، 550 میلیارد ریال رشوه به یکی از مسئولان شعب بانک پارسیان که هم اکنون رئیس یکی از شعب بانک تات است. 266 هزار دلار و 350 میلیون ریال رشوه به آقای "ز" از مسئولان وزارت راه و ترابری، 113 هزار یورو رشوه به آقای "پ"، 230 هزار یورو و 800 میلیون ریال رشوه به آقای "الف" از مدیران وزارت راه، 168 هزار یورو به آقای "الف" از مدیران راه و ترابری لارستان بوده است.

 

یزدفردا :در پایان جلسه امروز دادگاه نیز قاضی پرونده اعلام کرد: تاریخ بعدی دادگاه متعاقبا ‏اعلام می شود.

 

بر اساس اسناد موجود در پرونده فساد بزرگ مالی و کیفر خواستی که توسط جعفری دولت آبادی قرائت شد متهمان مرتکب پرداخت دهها مورد رشوه به برخی از کارکنان، مدیران بانک‌ها و افراد و برخی دستگاههای اجرایی تحت عناوین مختلف شده اند.

  سایت خبری یزدفردا :دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ اقتصادی

به گفته دولت آبادی، این پرونده‌، مصداقی از یک باند متشکل و سازمان‌یافته است که با اقدامات مجرمانه‌ در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی جامعه را مخدوش کرده است. کشف جرم و تعقیب گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا که در کمتر از یک دهه فعالیت، به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل گردیده است، از مردادماه سال جاری آغاز گردید و به لحاظ گسترده بودن فعالیت‌های گروه و ارتکاب این فعالیت‌ها در حوزه‌های قضایی مختلف از جمله تهران و نیز اهمیت موضوع، در مهرماه سال جاری، رسیدگی به پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب اهواز، به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احاله شد که به لحاظ اهمیت پرونده از طرف ریاست محترم قوه قضاییه، ناظر ویژه تعیین شد.

سایت خبری یزدفردا :دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ اقتصادی


رسیدگی به این پرونده علاوه بر روند مورد نیاز و معمول در پرونده‌های قضایی، که تحقیق در خصوص متهمان و جمع‌آوری ادله را در پی داشت، از جهت نظارت بر اداره‌ی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا به منظور حفظ اموال و نیز جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و شرکت‌ها، مستلزم فعالیت‌ها و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در بخش‌های مختلف بوده است که بحمدالله پس از چهار ماه منتهی به صدور کیفرخواست برای تعداد زیادی از متهمان این پرونده (شامل 33 جلد و بالغ بر 12 هزار صفحه) شده است. این کیفرخواست دربرگیرنده‌ موارد اتهامی سی و دو نفر از متهمان این پرونده و درخواست مجازات برای آنان است و پرونده نسبت به اتهامات دیگر متهمان و نیز سایر اتهامات برخی از متهمان موضوع همین کیفرخواست مفتوح است.

 

 


خبر های مرتبط :

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا