عارف اینترنتی عامل سوء استفاده بود

یزدفردا :سرهنگ رستمی رئیس پلیس فتا مازندران بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی و اغفال، مامورین تحقیقات خود را آغاز نموده و بدواً مشخص شد شاکیه از طریق چت روم با فردی آشنا شده و بعد از ارتباط‌های تلفنی مکرر با ایشان، وی ادعا می‌نمود که با فرشتگان و ملائک در رابطه می‌باشد و از آینده من با خبر است و از این طریق مرا اغفال کرده و از من سوء استفاده نمود سپس مرا تهدید کرد که اگر با وی ازدواج نکنم تصاویر گرفته شده از من را در اینترنت منتشر می‌کند. در ادامه کارشناسان با توجه به نداشتن نشانی متهم از طریق ردیابی فنی و بررسی ایمیل‌ها، متهم را شناسایی و نهایتاً وی را دستگیر نمودند.

سرهنگ رستمی در تحلیل موضوع عنوان نمود که اینترنت خاج از جذاب بودن در صورت غفلت کاربر و هدفمند نبودن بهره گیری از آن، می‌تواند تهدیدی جدی علیه عفت و اخلاق عمومی بوده و حجب و حیا اجتماعی را تضعیف کند. در این پرونده به لحاظ آشنایی کلاهبردار به علوم غریبه با بکارگیری الفاظ عارفانه و سوء استفاده از ساده لوحی و خرافاتی بودن شاکیه نهایت سوء استفاده را نمود.

وی در پایان به کاربران هشدار داد که مجرمین در اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته‌های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق می‌کنند، پس از ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا بیشتر دقت کنید و توجه داشته باشید که چت روم (تالار گفتگو) فضای بسیار ناامنی برای جوانان می‌باشد از حضور در اینگونه تالارها حتی الامکان خودداری نمایید و نیز با بالابردن بصیرت دینی و اعتقادی فرزندانمان آنها را از بدام افتادن در دام خرافه‌های تبلیغی اینترنت محافظت کنیم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا