ساختمانی که مظنون به قتل هفت نفر از جمله سه دانش آموز خردسال یهودی در آن سنگر گرفته همچنان در محاصره ماموران پلیس فرانسه است اما هنوز نشانه ای از آمادگی این فرد به تسلیم دیده نمی شود.

به گزارش انتخاب، صبح پنجشنبه، ۳ فروردین (۲۲ مارس)، منابع پلیس فرانسه اعلام کردند که به محاصره یک مجتمع آپارتمانی محمد مراح، مظنون به قتل هفت نفر از جمله سه دانش آموز و یک روحانی یهودی در آن حضور دارد، ادامه می دهد اما در ساعات گذشته، حرکتی از او دیده نشده و صدایی از داخل ساختمان به گوش نرسیده است.

به گفته منابع پلیس، محمد مراح، که بیست و سه یا بیست و چهارساله معرفی شده و شهروند الجزایری تبار فرانسه است، از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه در ساختمانی در حومه شهر تولوز، واقع در جنوب غرب فرانسه، در محاصره حدود سیصد مامور پلیس بوده است.

به گفته منابع پلیس، این فرد اعتراف کرده است که در حملات مسلحانه جداگانه، سه کودک خردسال و یک روحانی یهودی، و سه نظامی عضو ارتش فرانسه را که در اصل از کشورهای شمال آفریقا بودند به قتل رسانده و به این قتل ها نیز مباهات می کند.

طی ساعات شب گذشته، ماموران پلیس ظاهرا برای افزایش فشار روانی و ارعاب فرد مظنون و واداشتن او به تسلیم، به یک رشته انفجار صوتی در اطراف ساختمان محل حضور او دست زدند و به تیراندازی در فواصل زمانی ادامه دادند اما به نظر نمی رسد این اقدام نیز نتیجه ای داده باشد.

وزیر دفاع فرانسه گفته است که در نظر است محمد مراح زنده دستگیر شود تا بتوان به انگیزه او در ارتکاب قتل های اخیر و ارتباط احتمالی با افراد یا سازمان های دیگر پی برد اما به گفته وزیر کشور فرانسه، این فرد در گفتگو با ماموران پلیس گفته است که می خواهد با اسلحه ای در دست، کشته شود.

وی در عین حال تاکید داشته است که دست به خودکشی نمی زند و تا آخرین لحظه به کشتن دشمنانش ادامه دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا