رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عاملان اصلی سایت‌های غیر اخلاقی اینترنتی در رشت خبر داد.

  ایرج محمدخانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید نوروز اظهار کرد: اهداف پلیس فتا برقراری امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی است.

 

به گزارش  فارس ، وی، با اشاره به دستگیری عاملان سایت غیراخلاقی گفت: تیم رصد پلیس فتای گیلان در گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی خود در فضای مجازی متوجه دو سایت اینترنتی غیراخلاقی در پوشش فضای اینترنتی شدند که قصد بیراهه کشاندن جوانان گیلانی را داشتند.

 

این مسئول، ادامه داد: با شناسایی این سایت‌ها تلاش برای شناسایی گردانندگان و مدیران اصلی سایت‌های مذکور به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی، با بیان اینکه با پیگیری‌های زیاد آدرس عاملان اصلی سایت مذکور شناسایی شد، گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه گردانندگان اصلی سایت‌های اینترنتی غیراخلاقی در یکی از محله‌های رشت دستگیر شدند.

 

محمدخانی به بازجویی از منزل متهمان اشاره کرد و افزود: در بازجویی از منزل این متهمان یک دستگاه رایانه حاوی یک ترابیت اطلاعات، ۱۴۰ حلقه سی‌دی، دو دستگاه تلفن همراه پیشرفته، یک دستگاه هارد اکسترنال ۳۶۰ گیگابایت و هزار قطعه کارت ویزیت معرفی و تبلیغ سایت‌های مذکور کشف و ضبط شد.

 

وی، افراد دستگیر شده را دو جوان ۲۵ و ۲۷ ساله عنوان کرد و اذعان داشت: این جوانان دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند که با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت ارجاع داده شدند.

 

رئیس پلیس فتای گیلان ضمن هشدار به مدیران وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی، خاطرنشان کرد: برخورد پلیس فتا با اینگونه هنجارشکنان کاملا جدی، قاطع و قانونی است.

 

وی، از مردم گیلان خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از چنین وب‌سایت‌هایی موارد را به آدرس سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ثبت شکایات و گزارشات مردمی اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا