امرداد: عدم همکاری برای تامین امنیت پیرامون آتشکده یزد ادامه دارد

   یزدفردا »امرداد منتشر کرد:خبرنگار امرداد - بهنام مرادیان :با وجود پیگیری‌های چندباره انجمن زرتشتیان یزد، برای برخورد نهادهای مسوول با دست‌فروشان، متکدیان و افراد دوره‌گرد که در روزهای نوروز، پیرامون آتشکده یزد، گرد می‌آیند، هنوز اقدام موثر و چشمگیری انجام نشده است.
باشندگی گردشگران در روزهای نوروز، در آتشکده یزد، موجب شده است تا برخی از افرادسودجو و دست‌فروش به ویژه فردی که چند سال است بدین ترتیب رفتار می‌کند، در پیرامون این اثر تاریخی گردآمده و گاه رفتارهای ناهنجار و توهین‌آمیز از خود بروز دهند.
این مساله که امسال اعتراض و گلایه همکیشان یزدی را فراهم آورده است، با وجود پیگیری‌های هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران، ادامه یافته است. پروین فرخانی، فرنشین هیات مدیره انجمن زرتشتیان یزد، با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل، با کلانتری منطقه، اجراییات شهرداری، سازمان سد معبر شهرداری، اداره اماکن استان یزد و پلیس امنیت این استان، تماس گرفته شده است. اما هنوز برخورد قاطع و روشنی به ویژه با فردی موسوم به م.ص انجام نشده است.
فرخانی اشاره کرد که در واپسین پیگیری با استانداری یزد نیز پیوند برقرار کرده است و پیگیری انجمن یزد برای رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دارد.  
گفتنی است این فرد پس از دستگیری، در همان روز آزاد شده است و با بازگشت به جای پیشین خود، به رفتارهای نامعمول خود ادامه داده است. پرونده این فرد همچنان در مراجع قضایی، در حال بررسی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا