پیشگیری بهترین راه مقابله با مخدرهای شیمیایی است

یزدفردا:هنگامی که بیشترین تبلیغات قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر صنعتی با عنوان هایی همچون بی خطر بودن ، عدم اعتیاد آور بودن و... در کنار ارزانی و آسانی تهیه آنها قرار می گیرد ، برای رویارویی با این مواد ، هیچ راهکاری بهتر از پیشگیری نیست.

رئیس مرکز آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در گفتگو با مهر ، اعلام کرد: هم اکنون از 15 میلیون دانش آموز سراسر کشور ، 7/13 درصد در معرض مستقیم اعتیاد قرار دارند که این موضوع اهمیت آموزش را دوچندان می کند.
این کارشناس مرکز آموزش ناجا تأکید کرد: تشکیل کلاس های آموزشی در دانشگاه ها ، مدارس و... در راستای آشنا ساختن جامعه با خطرهای ویرانگر مخدرهای جدید ، کاملا ضروری است سرهنگ علی سماواتی تصریح کرد: آمار شیوع این گونه از اعتیاد میان نوجوانان و جوانان ، نشان دهنده آن است که متاسفانه تاکنون به خوبی درباره زیان های مخدرهای شیمیایی اطلاع رسانی نشده است.
وی توضیح داد: این کم کاری زمانی بیشتر نمایانگر می شود که متوجه شویم به دلیل تبلیغ های اشتباه سوداگران مواد مخدر ، نگرش جوانان و نوجوانان نسبت به مصرف آنها مثبت است .رئیس مرکز آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه بیان داشت: از سوی دیگر ، تاکنون معدود آگاهی دهی نیز که در زمینه مخدرهای نوین انجام شده ، ناقص بوده است .
سماواتی یادآور شد: تا به حال پی در پی از زیان های این مخدرها سخن به میان آمده و اعلام شده که اعتیاد به آنها بد است اما هنگامی که فرد برای بار نخست مصرف و یا دیگران را می بیند ، مشاهده می کند که این مواد شادی ، هیجان و... را به همراه خود دارند و این یعنی تناقض آموزش با تجربه بیرونی که بسیار مهلک است.
وی در همین رابطه ، بیان داشت: در آموزش و یا اطلاع رسانی پیرامون مخدرهای شیمیایی ، باید همه چیز را اعم از ضررها و تاثیرهای روحی آن گفت تا شخصی که در معرض مصرف قرار می گیرد ، بفهمد تمام تاثیرهای این مواد ، مسکنی موقت بیش نیستند.
این کارشناس مرکز آموزش ناجا ، اظهار داشت: برخی از دانش آموزان معتاد ، علت گرایش به مخدرها را جاذبه و یا زیبایی های نخستین آن مانند حلقه کردن دود ، هیجان های شدید و... اعلام کرده اند.وی توضیح داد: به نسل جدید باید تمام آگاهی های لازم را درمورد این مواد و مشابه های آنها داد ؛ زیرا هر روز ممکن است ماده ای جدید وارد کشور شود ، ماده ای که سالیان سال در کشور های دیگر بوده و تازه اکنون زمینه جذب و گرایش به آن ، توسط تهاجم فرهنگی فراهم شده است.
سماواتی تاکید کرد: بنابراین ، تنها صلاح برای جلوگیری از نفوذ عوامل تهاجم فرهنگی نوین که با مخدرهای شیمیایی در حال فعالیت گسترده هستند ، شفاف سازی تمامی جنبه های مسئله است.

یزدفردا



آشنائي با انواع مواد مخدر با تصوير آشنائي با انواع مواد مخدر با تصوير
تاریخ : چهارشنبه 08 شهريور 1385 - قبل‏ازظهر 10:32


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا