یزدفردا:سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت:  پیرو شکایت یکی از اساتید دانشگاهی استان مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی وی در اینترنت ، بلافاصله ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند.

پس از تحقیقات مشخص شد که تصاویر خانوادگی شاکی که بر روی سیستم وی بوده، سرقت و یا هک شده و تمامی آنها در یکی از شبکه‌های اجتمای در اختیار دیگران قرار گرفته است. طی تحقیقات انجام گرفته ﻤﺄمورین احتمال سرقت اطلاعات را توسط یکی از دانشجویان داده و پس از بررسی‌های فنی و تخصصی بلافاصله دانشجوی مربوطه را دستگیر نمودند.
متهم پس از رویت ادله و مدارک کافی به جرم خود اعتراف و اظهار داشت : هنگامیکه استاد به وسیله لپ تاپ در دانشگاه تدریس می‌نمود، به دلیل اینکه کینه‌ای از او داشتم عکس‌های خانوادگی او را سرقت نموده و تمامی آنها را در اینترنت منتشر نمودم.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به هموطنان هشدار داد: که هیچ گاه اطلاعات و فیلم‌های شخصی خود را در سیستم‌های رایانه‌ای خود در دسترس قرار نداده و حتی الامکان این اطلاعات را در جای دیگری ذخیره نموده و یا از برنامه رمزگذاری استفاده نمایید تا دچار اینگونه مشکلات نشوید و در صورتیکه این اطلاعات را در صفحات اجتماعی می‌گذارید نسبت به تنظیم محرمانگی آن دقت لازم را مبذول دارید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا