یزدفردا:سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی بیان داشت: در جهت کاهش جرائم و تخلفات در فضای مجازی و اجرای طرح شناسایی و مبارزه با سایت‌های متخلف، کارشناسان این پلیس طی بررسی و رصد سایت‌های اینترنتی چندین سایت متخلف را شناسایی و بلافاصله ﻤﺄمورین تحقیقات خود را آغاز نمودند.
طی بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان متهمین اصلی و مدیران سایت شناسایی و طی عملیاتی 4 تن دستگیر و پس از رویت ادله کافی به جرم خود اعتراف نمودند و طی بازرسی از محل فعالیت باند مذکور تعداد قابل ملاحظه‌ای تجهیزات نظامی و جاسوسی کشف و ضبط گردید.
سرهنگ عرفانی در ادامه افزود: بررسی‌ها حاکیست اعضاء باند علاوه بر نگهداری تبلیغ و فروش ابزار جاسوسی در اینترنت ، با استفاده از عناوین مختلف و تحت پوشش ارتباط با دستگاه‌های دولتی اقدام به کلاهبرداری نموده‌اند.
معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص عنوان داشت: هموطنان و کاربران به هنگام خرید یا معامله‌های اینترنتی هشیار باشند که اولین گام در شناسایی سایت معتبر ،ارائه‌ی کالا یا خدمات مجاز می‌باشد در غیر اینصورت ممکن است این سایت صرفاً جهت کلاهبرداری از شما دایر شده باشند.
وی در پایان افزود: خرید و فروش ابزار آلات جاسوسی، امنیتی و نرم افزارهای فیلتر شکن در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا