به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد : استاندار يزد به مناسبت شهادت سردار سرتيپ پاسدار سعيد قهاري سعيد؛ فرمانده لشكر 3 حمزه سيدالشهداء و فرمانده سابق ارشد استان يزد طی پیامهای جداگانه ای  خطاب به خانواده و ملت شهید پرور استان  عروج خونين اسوه اخلاص و ايثار به خانواده آن عزيز و به همه پاسداران و بسيجيان بزرگوار استان و مردم خوب يزد تبريك و تسليت گفت
متن پيام به اين شرح است:
بسمه تعالي
شهيد نظر مي كند به وجه الله
«امام خميني "ره"»
خانواده بزرگوار سردار رشيد اسلام شهيد سعيد قهاري سعيد
عروج خونين اسوه اخلاص و ايثار مرد صحنه‌هاي خون و قيام و افتخار آفرين عرضه‌هاي دفاع مقدس برادر بزرگوارمان قهاري سعيد بر شما تبريك وتسليت باد.

حضور معنوي اين عاشق پاك باز در طول مدت فرماندهي ارشد دراستان يزد با آن شهامت و تدبر وخلوص و پويايي، خاطره اي فراموش نشدني است كه چون صداي سخن عشق ماندگار است و براي ما كه اينك در فراق او در سوز و گدازيم كلاس درسي بود از همت و شرف.
او از قافله شهيدان بود كه در انتظار لقاء محبوب خويش لحظه شماري مي‌كرد و سرانجام به وصال رسيد ، بر او سلام و درود و رضوان خدا ، و برشما كه بازماندگان عزيز و ارزشمند آن شهيد عالي مقام مي‌باشيد؛ هزاران آفرين و تبريك باد. از خداوند منان براي شما صبري جميل و اجري جزيل آرزمندم و اميدوارم بتوانيم پاسدار حرمت خون شهيدان باشيم.

والسلام علي من اتبع الهدي
ابوالقاسم عاصي

متن پيام ديگر استاندار به دين شرح مي باشد:
بسمه تعالي



«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا »



در قاموس عشق گلواژه‌اي زيباتر از شهيد نيست چرا كه او خالص‌ترين و عاشق‌ترين است . ازمردان پاك‌باز و مخلص روزگار ما سبكبالاني بودند كه به سوي معبود پركشيدند و به خيل شهيدان راه حق پيوستند و گروهي از آن تبار بودند، كه درانتظار وصال محبوب چند صباحي ماندند و خراب آباد خاك را تحمل كردند.

سردار سرتيپ پاسدار سعيد قهاري سعيد؛ فرمانده لشكر 3 حمزه سيدالشهداء و فرمانده سابق ارشد استان يزد كه در سال پيش در چنين حال وهوايي، دبيري كنگره بزرگداشت سومين شهيد محراب، سرداران و 4000 شهيد استان يزد را به عهده داشت از قبيله «ومنهم من ينتظر» بود و با نواي ارجعي دوست به لقاء يار شتافت.

سردار رشيد و دلاور اسلام شهيد بزرگوار، قهاري سعيد در طول مدت مسئوليت فرماندهي ارشد استان يزد لحظه‌اي قرار نداشت و پيوسته به ياد شهيدان مترنم بود. همتي بلند داشت و بي‌باك بود، صادق بود و صميمي ، طراوت داشت و سرانجام به آرزوي ديرين خود دست يافت.

اينحانب به خانواده آن عزيز و به همه پاسداران و بسيجيان بزرگوار استان و مردم خوب يزد تبريك و تسليت عرض مي‌كنم و علو درجات آن شهيد عاليقدر را از خداوند منان مسئلت دارم.

به همين مناسبت مجلس بزرگداشتي در مسجد روضه محمديه از ساعت 8 الي 5/9 صبح شنبه مورخ 12/12/85 برقرار است و انتظار مي‌رود دوستان و ياران و مديران و كارگزاران و پرسنل خدوم دولت كه لواي پاسداري ارزشهاي انقلاب و شهيدان را بردوش دارند در آن مراسم معنوي شركت فرمائيد.

خداوند ما را در پناه امام زمان (عج) و در سايه مقام معظم رهبري در خدمت خالصانه به اسلام كه ماندگارترين اعمال است موفق بدارد.

ابوالقاسم عاصي

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا