مسلمانان در هند شاهد برگزاری تمام جشن های اسلامی هستند که در سراسر دنیا برگزار میشود. علاوه بر جشن، در هند شاهد روز بزرگداشت زیارتگاه ها و سالگرد مرگ مقدسین نیز میتوان بود

یزدفردا "ترجمه مریم وزیری دانشجوی فوق لیسانس ارتباطات در هندوستان:مسلمانان در هند شاهد برگزاری تمام جشن های اسلامی هستند که در سراسر دنیا برگزار میشود. علاوه بر جشن، در هند شاهد روز بزرگداشت زیارتگاه ها و سالگرد درگذشت مقدسین نیز میتوان بود.

تمام مراسم های مسلمانان در هندوستان بر اساس تقویم اسلامی است که چند روزی از سال خورشیدی کمتر است. بنابراین هر سال تاریخ مناسبت های مسلمانان تغییر می کند.

از مهمترین مراسم مسلمانان که در هندوستان برگزار میشود, رمضان, محرم, عید میلاد پیامبر و عید قربان است. در این مراسم نماز مخصوص در مساجد, روزه, جشن گرفتن و داد و ستد خواسته های مشخص شده انجام میشود.

البته شایان ذکر است از آنجا که سال نوی مسلمانان اول محرم میباشد این گونه ذکر شده و از طرفی روز عاشورا را هم محرم مینامند که مراسم عزاداری برگزار میشود.

مهمترین مراسم مسلمانان در هند رمضان است که در یک ماه اسلامی به همین نام برگزار میشود. این ماه شبیه یک نمایشگاه در سراسر کشور است.

منطقه ی مسلمان نشین شب هنگام هنوز روشن و سرزنده است و مردم تقریبا تمام شب را بیدار میمانند.

تمام روزهای این ماه مردم از دستورات اسلام پیروی می کنند و روزه می گیرند و روزه را نزدیک غروب بعد از نماز می شکنند.

این اقدام در تمام این روز های یکسان است. مردم متعلق به اجتماعات دیگر اشتیاقی برای برپایی شادمانی دارند که نشان دهنده ی اتحاد در عین تنوع رایج در هند است.

همه جشنواره های برجسته مسلمانان در هند، با تعصب مذهبی خاصی برگزار میشود:

1. رمضان جایگاهی خاص در تقویم رویداد ها دارد. مراکز آموزشی و دفاتر دولتی در رمضان(عید فطر) تعطیل می باشد.

2. عید قربان که جشنواره ای برای قربانی کردن است در دهم تا دوازدهم ماه اسلامی به نام ذی الحجه برگزار میشود. بعد از یک ماه روزه داری در رمضان المبارک(عید فطر)، آیین هایی انجام میشود که زمان هایی مشخص دارد.

3. محرم، یاد آور شهادت امام حسین(ع)، نوه پیامبر است.

منبع:iloveindia











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا