یزدفردا :با تکمیل زیرساخت های لازم مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در دانشگاه پیام نور مروست استان یزد راه اندازی خواهد شد.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی : "ابوالفضل مقیمی" رئیس دانشگاه پیام نور مروست با بیان این مطلب گفت: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی مرکز تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی در این دانشگاه انجام شده است.
وی افزود: در حال حاضر مجوز حفر چاه که یکی از مهمترین زیرساخت های ایجاد این مرکز بوده دریافت شده است.
"مقیمی" با اشاره به اینکه شهرستان خاتم یکی از مهمترین قطب های کشاورزی در استان یزد است، گفت: ایجاد این مرکز و در کنار آن راه اندازی مزرعه کشاورزی می تواند در رشد صنعت کشاورزی این منطقه تأثیر به سزایی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان خاتم پتانسیل خوبی در صنعت کشاورزی داشته و مهمترین سرمایه آن وجود جوانان سخت کوش، بانشاط و علاقمند است.
"مقیمی" با بیان اینکه راه اندازی رشته های مهندسی علوم کشاورزی و دام از نیازهای منطقه است، افزود: بخصوص در سطح کارشناسی ارشد راه اندازی این مرکز مطمئنا با استقبال خوبی روبرو خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: بومی سازی و حفظ گونه های بومی محصولات کشاورزی هر منطقه و در کنار آن ارتقاء هدفمند گونه های کشاورزی یکی از مهمترین اهداف این پروژه است که برای منطقه بسیار ارزشمند خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا