در شرایطی که از روز گذشته تاکنون، رسانه‌های غربی و اسرائیلی، فضاسازی گسترده‌ای را به اتهام دست داشتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به دیپلمات‌های اسرائیلی در هند آغاز کرده‌اند، پلیس هند امروز با تکذیب این خبر اعلام کرده، هنوز تحقیقات در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش «تابناک»، پلیس دهلی نو با تکذیب این خبر، اعلام کرده تاکنون هیچ نتیجه‌ای که حاکی از دخالت سپاه پاسداران در واقعه حمله به دیپلمات اسرائیلی در روز سیزدهم فوریه سال جاری باشد، به دست نیامده است.

در همین راستا، روزنامه «تایمز هند» که روز گذشته خبر دست داشتن ایران در این رویداد را منتشر کرده بود، امروز به همراه تکذیب این خبر، به نقل از سخنگوی پلیس دهلی‌نو نوشت: شواهدی در این باره که اعضای سپاه پاسداران، برنامه حمله به دیپلمات اسرائیلی را در اختیار مظنون این حمله گذارده باشند، وجود ندارد.

سخنگوی پلیس با اظهار این امر که در گزارش منتشره از سوی آنان، هیچ جزییاتی از مشارکت سپاه پاسداران در رخداد یاد شده وجود نداشته، اشاره کرد که اصولاً پلیس هند ـ بر خلاف ادعا‌ها ـ هیچ گونه درخواست اطلاعات و بازرسی از اعضای سپاه را نیز مطرح نکرده است.


خبر قبلی منتشره در تایمز هند که به سرعت در میان بسیاری از رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرد، مبتنی بر این ادعا بود که مظنون اصلی حملات یاد شده که یک ایرانی تبار است، در اعترافاتش، خود را وابسته به سپاه پاسداران معرفی کرده است؛ افزون بر این، گفته می‌شد که دستگاه قضایی هند با فرستادن نامه‌ای به ایران، درخواست تحقیق و بررسی در این زمینه را داده است.

این گزارش می‌افزاید، این نخستین بار نیست که ادعاهای منابع غربی و صهیونیستی و تلاش آنها برای مرتبط کردن ایران با رویدادهای تروریستی در مناطق گوناگون جهان تکذیب می‌شود. در روزهای گذشته نیز با وجود تأکید دولت بلغارستان بر کشف نکردن شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله انتحاری به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در این کشور، مقامات صهیونیستی، همواره بر طراحی این حمله از سوی ایران تأکید کرده‌اند.

گفتنی است،‌‌ همان گونه که انتظار می‌رفت، انتشار تکذیبیه این خبر هیچ گونه بازتابی در رسانه‌های غربی پیدا نکرده و آنها ترجیح داده‌اند، همچنان به معرفی ایران به عنوان مسبب این واقعه ادامه دهند!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا